Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Halk Edebiyatı IV | TDE310 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk destancılık geleneğinin oluşum ve gelişim dönemleri hakkında bilgi vermek. Sözlü kültür geleneği bağlamında destan türünü açıklamak. Çeşitli destan metinleri üzerinden destanların özellikleri ve ihtiva ettiği unsurları belirlemek. Destan kahramanlarının tipolojik özellikleri hakkında bilgi vermek. Oğuzname geleneği hakkında bilgi verilerek bu gelenek içerisinde değerlendirilen metinler üzerinde tahliller yapmak. |
Ders İçeriği |
Destanların tanımı, kaynakları, esasları; Türk destancılık geleneğinin oluşumu ve gelişim dönemleri, Türk Halk Edebiyatında epik eserlerin içerik, tür, şekil ve üslup özellikleri; terim bilgisi; metin incelemeleri. |
Ders Kaynakları |
Çobanoğlu, Özkul, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yayınları, Ankara: 2018
Sakaoğlu, S ve Duymaz, A. İslamiyet Öncesi Türk Destanları, Ötüken Yayınları, İstanbul: 2009. Ergin, Muharrem, Dede Korkut Kitabı 1-2, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara: 2016. Ercilasun, A. Bican, Nehir Destan Oğuzname (Oguz Bitig), Dergah Yayınları, İstanbul: 2019. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sözlü edebiyat/geleneğin tanımı, bağlamı, karakteristikleri, sınıflandırılması ve anonim anlatmalık türlere giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Sözlü anlatı gelenekleri: Tanımlar, biçimler ve araştırmalar | Tartışmalı Ders |
3 | Epik anlatıların tanımı ve özellikleri | Tartışmalı Ders |
4 | Türk destancılık geleneği ile ilgili genel bilgiler | Tartışmalı Ders |
5 | Türk destan kahramanlarının tipolojik özellikleri | Tartışmalı Ders |
6 | Oğuzname Geleneği | |
7 | Oğuzname geleneğine ait örnek metinler | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | |
9 | Destan anlatıcıları | Tartışmalı Ders |
10 | Türk destanlarında motifler, temalar | Tartışmalı Ders |
11 | Geleneksel Kahraman kalıbı ile ilgili incelemeler | Tartışmalı Ders |
12 | Dede Korkut Kitabı ile ilgili genel bilgiler | Tartışmalı Ders |
13 | Dede Korkut Kitabı üzerine araştırmalar (metin tahlili) | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sözlü kültür ve sözlü edebi geleneğin karakteristiklerini, bağlamsal dinamiklerini ve türlerini bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Epik anlatıların içerik, yapı ve bağlam özellikleri hakkında bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sözlü kültür ve sözlü edebi geleneğin karakteristiklerini, bağlamsal dinamiklerini ve türlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Epik anlatıların içerik, yapı ve bağlam özellikleri hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |