Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Metin Şerhi IV | TDE312 | 6 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet ÖZDEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Metin şerhi, tahlili, tenkidi vb. kavramları ve aralarındaki ilişkileri öğretmek. Metin-zihniyet ilişkisini öğretmek. Şerh uygulamaları yapmak. |
Ders İçeriği |
Şerh terminolojisi hatırlatıldıktan sonra şerh çalışmalarının tarihsel gelişimi aktarılır, eski şiir şerhlerinden örnekler yaptırılır, aynı zamanda eski şiir modern yöntemlerle açıklanır. |
Ders Kaynakları |
Ali Nihat Tarlan (1985), Fuzuli Divanı Şerhi, Ankara
Ahmet Atillâ Şentürk (1999), Osmanlı Şiiri Antolojisi, İstanbul Ali Nihat Tarlan (2004), Şeyhi Divanını Tetkik, Ankara Prof. Dr. Mehmed Çavuşoğlu, Divanlar Arasında, Ankara: Akçağ Yayınları Prof. Dr. Metin Akar, Su Kasidesi Şerhi. Ankara: TDV Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 18 | 1 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Şerh kavramı. | |
2 | Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi | |
3 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | |
4 | Seçme metinlerle şerh uygulaması: Neşâtî | |
5 | Seçme metinlerle şerh uygulaması: Nevizâde Atâyî | Ders |
6 | Seçme metinlerle şerh uygulaması: Şeyhülislam Yahyâ | |
7 | Seçme metinlerle şerh uygulaması: Nâilî | |
8 | Ara Sınav. | |
9 | Klasik şerhlerin metod özellikleri | |
3 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | |
11 | Seçme metinlerle şerh uygulaması: Nef'î | |
12 | Seçme metinlerle şerh uygulaması: Nâbî | |
13 | Seçme metinlerle şerh uygulaması: Fehîm-i Kadîm | |
14 | Seçme metinlerle şerh uygulaması: Niyâzî-i Mısrî |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Şerhin metod özelliklerini örnek metinler eşliğinde öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Klasik Türk Şiirinin önemli metinlerini anlamlandırır, çatı ve yorumlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Şerh geleneğinin önemli metinlerini anlamlandırır, çözümler ve yorumlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Şerh kavramının tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Şerhin metod özelliklerini örnek metinler eşliğinde öğrenir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimini öğrenir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Klasik Türk Şiirinin önemli metinlerini anlamlandırır, çatı ve yorumlar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Şerh geleneğinin önemli metinlerini anlamlandırır, çözümler ve yorumlar | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Şerh kavramının tanır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |