Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halk Bilimi I | TDE409 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | Doç. Dr. Erol GÜLÜM |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrenciye alana dair temel teorik ve pratik yöntem bilgilerini sağlamak; sözlü, yazılı ve maddi kültüre dair verileri değerlendirmede izleyeceği metotları öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Halkbiliminde araştırma ve derleme çalışmalarının nasıl yapılacağı, derlemede kullanılan yöntem ve teknikler. |
Ders Kaynakları |
Goldstein, Kenneth, Sahada Folklor Derleme Metotları (Çev. Ahmet Edip Uysal), Kültür Bak. Millî Folklor Araştırma Yay., Ankara 1977.
Shaw, Linda L. vd., Bütün Yönleriyle Alan Çalışması Etnografik Alan Notları Yazımı, Birleşik Kitabevi, Ankara 2008. Ekici, Metin, Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri. Ankara: Geleneksel Yay. 2008. Kümbetoğlu, Belkıs, Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma, Bağlam Yay, İstanbul 2005. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 7 | 7 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders izlencesinin analizi ve araştırma projeleriyle ilgili bilgilendirmeler | |
2 | Folklorun teorik ve kavramsal temelleri | |
3 | Temel folklor kuramları: Tanımlar, sınıflandırmalar ve metotlar | |
4 | Erken dönem mit ve masal kuramları. | |
5 | Tarihi Coğrafi Fin Yöntemi: Tanımı, tarihi, temelleri ve metodu | |
6 | Psikanalitik halkbilimi kuramları | |
7 | Yapısalcı halkbilimi kuram ve yöntemleri | |
8 | Ara Sınav/Bağlam Merkezli Halkbilimi Kuram ve Yöntemleri | |
9 | İşlevsel halkbilimi kuram ve yöntemi | |
10 | Sözlü kompozisyon teorisi | |
11 | Performans teori | |
12 | Dijital folklor | |
13 | Folklor ve medya etkileşime dair teoriler | |
14 | Uygulamalı halkbilimi araştırmaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahiptir. | |||
Halk bilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları bilir. | |||
Halk kültürüne dair tarih içinde geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygular. | |||
Halk bilimi teori ve kuramlarını epistomolojik temelleri ile öğrenerek, mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygular. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halk bilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halk kültürüne dair tarih içinde geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halk bilimi teori ve kuramlarını epistomolojik temelleri ile öğrenerek, mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |