EN
  • Anasayfa
  • TDE409 Halk Bilimi I (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TDE409 - Halk Bilimi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halk Bilimi I TDE409 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK
Ders Veren Doç. Dr. Erol GÜLÜM
Amaç

Bu dersin amacı öğrenciye alana dair temel teorik ve pratik yöntem bilgilerini sağlamak; sözlü, yazılı ve maddi kültüre dair verileri değerlendirmede izleyeceği metotları öğretmektir.

Ders İçeriği

Halkbiliminde araştırma ve derleme çalışmalarının nasıl yapılacağı, derlemede kullanılan yöntem ve teknikler.

Ders Kaynakları Goldstein, Kenneth, Sahada Folklor Derleme Metotları (Çev. Ahmet Edip Uysal), Kültür Bak. Millî Folklor Araştırma Yay., Ankara 1977.
Shaw, Linda L. vd., Bütün Yönleriyle Alan Çalışması Etnografik Alan Notları Yazımı, Birleşik Kitabevi, Ankara 2008.
Ekici, Metin, Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri. Ankara: Geleneksel Yay. 2008.
Kümbetoğlu, Belkıs, Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma, Bağlam Yay, İstanbul 2005.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 7 7
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 10 1 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 7 1 7
Final Final 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders izlencesinin analizi ve araştırma projeleriyle ilgili bilgilendirmeler
2 Folklorun teorik ve kavramsal temelleri
3 Temel folklor kuramları: Tanımlar, sınıflandırmalar ve metotlar
4 Erken dönem mit ve masal kuramları.
5 Tarihi Coğrafi Fin Yöntemi: Tanımı, tarihi, temelleri ve metodu
6 Psikanalitik halkbilimi kuramları
7 Yapısalcı halkbilimi kuram ve yöntemleri
8 Ara Sınav/Bağlam Merkezli Halkbilimi Kuram ve Yöntemleri
9 İşlevsel halkbilimi kuram ve yöntemi
10 Sözlü kompozisyon teorisi
11 Performans teori
12 Dijital folklor
13 Folklor ve medya etkileşime dair teoriler
14 Uygulamalı halkbilimi araştırmaları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahiptir.
Halk bilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları bilir.
Halk kültürüne dair tarih içinde geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygular.
Halk bilimi teori ve kuramlarını epistomolojik temelleri ile öğrenerek, mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygular.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahiptir. - - - - - - - - - - - - - - -
Halk bilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Halk kültürüne dair tarih içinde geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygular. - - - - - - - - - - - - - - -
Halk bilimi teori ve kuramlarını epistomolojik temelleri ile öğrenerek, mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygular. - - - - - - - - - - - - - - -