EN
  • Anasayfa
  • TDE411 Mezuniyet Çalışması I (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TDE411 - Mezuniyet Çalışması I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mezuniyet Çalışması I TDE411 7 0 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI
Ders Veren Prof. Dr. İbrahim TAŞ Prof. Dr. Mehmet ÖZDEMİR Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK Doç. Dr. Halilibrahim ERTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZYİĞİT Doç. Dr. Zemire GULCALI Doç. Dr. Erol GÜLÜM
Amaç

1. Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bir konuda bir araştırmaların nasıl yapıldığını öğrenmek; 2. Bir araştırmayı tez olarak hazırlamak; 3. Bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunmak

Ders İçeriği

Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili araştırma konuları.

Ders Kaynakları ARMAY, U. (1981). Bilimsel Araştırma ve Teknikleri El Kitabı, İstanbul.
TÜTENGİL, C.O., (1978). Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metot, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 72
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amacı; derse giriş ve kaynakça belirlenmesi Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler
2 Türk dili ve edebiyatı alanında özgün bir araştırma konusu belirleme
3 Tez araştırması ile ilgili kaynakların seçilmesi
4 Belirlenen konu hakkında kütüphane araştırması
12 Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması
6 Belirlenen konu hakkında tartışma yapılması
12 Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması
7 Belirlenen konu hakkında internet taraması
10 Kaynaklar hakkında tartışma yapılması
7 Belirlenen konu hakkında internet taraması
12 Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması
12 Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması
12 Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması
12 Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. 5 5 3 5 5 4 4 4 5 5 4 5 5 5 5
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. 5 5 3 5 5 4 4 4 4 3 4 5 5 4 4
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır 5 5 5 4 5 4 4 4 4 5 4 4 5 5 5
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. 5 4 5 4 5 4 4 5 5 5 4 4 5 4 5
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir 5 5 5 5 5 4 5 5 4 4 5 5 5 4 4