Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mezuniyet Çalışması I | TDE411 | 7 | 0 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI |
Ders Veren | Prof. Dr. İbrahim TAŞ Prof. Dr. Mehmet ÖZDEMİR Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK Doç. Dr. Halilibrahim ERTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZYİĞİT Doç. Dr. Zemire GULCALI Doç. Dr. Erol GÜLÜM |
Amaç |
1. Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bir konuda bir araştırmaların nasıl yapıldığını öğrenmek; 2. Bir araştırmayı tez olarak hazırlamak; 3. Bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunmak |
Ders İçeriği |
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili araştırma konuları. |
Ders Kaynakları |
ARMAY, U. (1981). Bilimsel Araştırma ve Teknikleri El Kitabı, İstanbul.
TÜTENGİL, C.O., (1978). Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metot, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amacı; derse giriş ve kaynakça belirlenmesi | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
2 | Türk dili ve edebiyatı alanında özgün bir araştırma konusu belirleme | |
3 | Tez araştırması ile ilgili kaynakların seçilmesi | |
4 | Belirlenen konu hakkında kütüphane araştırması | |
12 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | |
6 | Belirlenen konu hakkında tartışma yapılması | |
12 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | |
7 | Belirlenen konu hakkında internet taraması | |
10 | Kaynaklar hakkında tartışma yapılması | |
7 | Belirlenen konu hakkında internet taraması | |
12 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | |
12 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | |
12 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | |
12 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |