Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halk Bilimi II | TDE410 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin temel amacı, halk kültürü ile kültür ekonomisi ve endüstrileri arasındaki etkileşimlerin farklı boyutları ele almaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında halk kültürünün yaratıcı ekonomi çağındaki durumu, kültür endüstrisi alanlardaki kullanımları, kültür politikaları ve yönetimi alanındaki çeşitli uygulamaları tartışılacaktır. |
Ders Kaynakları |
Adorno W., Theodor, Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İletişim Yay., çev.: N.Ünler, M.Tüzel, E.Gen, Ankara, 2008.
Çelik, Abdurrahman, Kültür Endüstrisi, Literatür Yay., İstanbul 2011 Nebi Özdemir, Kültür Ekonomisi ve Yönetimi, Ankara: Hacettepe Yay. Nebi Özdemir, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayınları, 2008. Ong, J. Walter, Sözlü ve Yazılı Kültür: Sözün Teknolojileşmesi, çev. S. Baron), Metis Yay., İstanbul 1995. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 168 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders izlencesinin analizi, ödev ve araştırma projeleriyle ilgili bilgilendirme. | |
2 | Halk kültürü, yaratıcı kültür endüstrileri, kültür ekonomisi ilişkisi | |
3 | Kültür endüstrileri bağlamında Türk halk kültürü-yazılı medya etkileşimleri | |
4 | Kültür endüstrileri bağlamında Türk halk kültürü – görsel/işitsel medya etkileşimleri | |
5 | Kültür endüstrileri bağlamında Türk halk kültürü - dijital medya etkileşimleri | |
6 | Kültür endüstrisi ve ekonomisi bağlamında kent kültürü, belleği ve imgeleri | |
7 | Kültür endüstrileri bağlamında halk kültürü – turizm ve müzecilik ilişkiler | |
8 | Kültür endüstrileri bağlamında halk sanatları ve Endüstri 4.0 çağında geleneksel zanaatcılık | |
9 | Kültür Politikaları ve Kültürel miras/kaynak yönetimi: Tanımlar, yaklaşımlar ve uygulamalar | |
10 | Somut Olmayan Kültürel Miras: Tanımlar, yaklaşımlar ve uygulamalar | |
11 | Somut Olmayan Kültürel Miras’ın Korunması: Sözleşmeler, programlar, metodlar ve uygulamalar | |
12 | Kültür Projeleri: Geliştirme, planlama, hazırlık ve uygulama | |
13 | Kültür Projeleri (II): Geliştirme, planlama, hazırlık ve uygulama | |
14 | Genel değerlendirmeler ve kapanış |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kültür projeleri planlar, geliştirir ve uygular. | |||
Halk kültürü-işitsel/görsel medya etkileşiminin kültür ekonomisi boyutlarını çözümler | |||
Halk kültürü-turizm-müzecilik etkileşimini kültürel ekonomik boyutlarını bilir. | |||
Halk kültürü-yazılı basın ilişkisini kültür ekonomisi ve endüstrileri bağlamında analiz eder. | |||
Kent kültürü ve kültürel politakaların ekonomik boyutları hakkında farkındalık edinir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültür projeleri planlar, geliştirir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halk kültürü-işitsel/görsel medya etkileşiminin kültür ekonomisi boyutlarını çözümler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halk kültürü-turizm-müzecilik etkileşimini kültürel ekonomik boyutlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halk kültürü-yazılı basın ilişkisini kültür ekonomisi ve endüstrileri bağlamında analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kent kültürü ve kültürel politakaların ekonomik boyutları hakkında farkındalık edinir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |