Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mezuniyet Çalışması II | TDE412 | 8 | 0 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İbrahim TAŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet ÖZDEMİR Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZYİĞİT Prof. Dr. İbrahim TAŞ Doç. Dr. Halilibrahim ERTÜRK Doç. Dr. Zemire GULCALI Doç. Dr. Erol GÜLÜM |
Amaç |
1. Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bir konuda bir araştırmaların nasıl yapıldığını öğrenmek; 2. Bir araştırmayı tez olarak hazırlamak; 3. Bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunmak |
Ders İçeriği |
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili araştırma konuları. |
Ders Kaynakları |
ARMAY, U. (1981). Bilimsel Araştırma ve Teknikleri El Kitabı, İstanbul.
TÜTENGİL, C.O., (1978). Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metot, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,82 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seçilen konunun inceleme yönteminin belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
2 | Seçilen konunun inceleme planının belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
5 | Tezin ana bölümlerin yazımı | Problem Çözme |
5 | Tezin ana bölümlerin yazımı | Problem Çözme |
5 | Tezin ana bölümlerin yazımı | Problem Çözme |
5 | Tezin ana bölümlerin yazımı | Problem Çözme |
7 | Tezin ana bölümleri üzerine tartışma | Seminer |
8 | Ara Sınav/Tezin yazılan bölümlerinin düzeltilmesi | Problem Çözme |
9 | Tezin yazılan bölümlerinin düzeltilmesi | Ders |
9 | Tezin yazılan bölümlerinin düzeltilmesi | Ders |
11 | Tezin yazım tasarımı | Beyin Fırtınası |
12 | Tezin yazım kontrolü | Beyin Fırtınası |
13 | Tez savunma hazırlığı | Ders |
14 | Tez savunması | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. | |||
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | |||
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. | |||
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır | |||
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4,6 | 5 | 5 | 5 |