Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mezuniyet Çalışması II | TDE412 | 8 | 0 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İbrahim TAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
1. Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bir konuda bir araştırmaların nasıl yapıldığını öğrenmek; 2. Bir araştırmayı tez olarak hazırlamak; 3. Bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunmak |
Ders İçeriği |
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili araştırma konuları. |
Ders Kaynakları |
ARMAY, U. (1981). Bilimsel Araştırma ve Teknikleri El Kitabı, İstanbul.
TÜTENGİL, C.O., (1978). Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metot, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seçilen konunun inceleme yönteminin belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
2 | Seçilen konunun inceleme planının belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
5 | Tezin ana bölümlerin yazımı | Problem Çözme |
5 | Tezin ana bölümlerin yazımı | Problem Çözme |
5 | Tezin ana bölümlerin yazımı | Problem Çözme |
5 | Tezin ana bölümlerin yazımı | Problem Çözme |
7 | Tezin ana bölümleri üzerine tartışma | Seminer |
8 | Ara Sınav/Tezin yazılan bölümlerinin düzeltilmesi | Problem Çözme |
9 | Tezin yazılan bölümlerinin düzeltilmesi | Ders |
9 | Tezin yazılan bölümlerinin düzeltilmesi | Ders |
11 | Tezin yazım tasarımı | Beyin Fırtınası |
12 | Tezin yazım kontrolü | Beyin Fırtınası |
13 | Tez savunma hazırlığı | Ders |
14 | Tez savunması | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. | |||
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | |||
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. | |||
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır | |||
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |