Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağatayca II | TDE404 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Zemire GULCALI |
Ders Veren | |
Amaç |
Çağatay Türkçesiyle yazılmış eserleri tanıtarak dönemin dil özellikleri hakkında öğrencileri bilgilendirme |
Ders İçeriği |
Çağatay Türkçesiyle yazılmış eserlerin ve Çağatay Türkçesinin dilbilgisinin incelenmesi, örnek metinlerin okunması |
Ders Kaynakları |
Bilâl Yücel, Bâbür Divanı, Atatürk Kültür Merkezi Yayını, Ankara 1995
Annette Susannah BEVERIDGE, The Babur-nāma In English (Memoirs of Bābur) Vol. II, London, 1922 Mustafa Argunşah, Tarihi Türk Lehçeleri - Çağatay Türkçesi, Kesit Yayınları, 2013 F. Sema Barutçu Özönder, Ali Şir Nevayi Muhakemetü'l- Lugateyn: İki Dilin Muhakemesi, Türk Dil Kurumu Yayınları, 1996 Reşit Rahmeti Arat, Gazi Zahirüddin Muhammed Babur Vekayi Babur’un Hâtıratı Cilt: I, 2. bs. Ankara: TTK Yayınları, 1987 Reşit Rahmeti Arat, Gazi Zahirüddin Muhammed Babur Vekayi Babur’un Hâtıratı Cilt: II, 2. bs. Ankara: TTK Yayınları, 1987 Annette Susannah BEVERIDGE, The Babur-nāma In English (Memoirs of Bābur) Vol. I, London, 1922 Zuhal Kargı Ölmez, Ebulgazi Bahadır Han, Şecere-i Terakime (Türkmenlerin Soy Kütüğü), Ankara 1996 Zuhal Ölmez, Şecere-i Türk'e Göre Moğol Boyları, Kebikeç Yayınları, 2003 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
3 | Babür Divanı'ndan parçaların okunup incelenmesi | |
3 | Babür Divanı'ndan parçaların okunup incelenmesi | |
3 | Babür Divanı'ndan parçaların okunup incelenmesi | |
5 | Babürname'den parçaların okunup incelenmesi | |
5 | Babürname'den parçaların okunup incelenmesi | |
5 | Babürname'den parçaların okunup incelenmesi | |
8 | Muhakemetü'l Lugateyn'den parçaların okunup incelenmesi | |
8 | Muhakemetü'l Lugateyn'den parçaların okunup incelenmesi | |
8 | Muhakemetü'l Lugateyn'den parçaların okunup incelenmesi | |
10 | Şecere-i Terakime'den parçaların okunup incelenmesi | |
12 | Şecere-i Terakime'den parçaların okunup incelenmesi | |
12 | Şecere-i Terakime'den parçaların okunup incelenmesi | |
14 | Şecere-i Türk'ten parçaların okunup incelenmesi | |
14 | Şecere-i Türk'ten parçaların okunup incelenmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Babür, Ali Şir Nevai, Ebu'l-Gazi Bahadır Han'ın eserlerinden örnekler okuyarak uygulamalı olarak Çağatay Türkçesinin söz dağarcığını ve dil özelliklerini öğrenir | |||
Öğrenciler, bu dönemin dil özellikleri hakkında bilgi edinir | |||
Çağataycayı önceki dönemlerin dil özellikleriyle karşılaştırır | |||
Çağatayca sözcüklerin yapısını çözümler duruma gelir | |||
Öğrenciler, Çağatay Türkçesiyle yazılmış eserleri, bu eserler üzerinde yapılmış çalışmaları öğrenir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Babür, Ali Şir Nevai, Ebu'l-Gazi Bahadır Han'ın eserlerinden örnekler okuyarak uygulamalı olarak Çağatay Türkçesinin söz dağarcığını ve dil özelliklerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, bu dönemin dil özellikleri hakkında bilgi edinir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağataycayı önceki dönemlerin dil özellikleriyle karşılaştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağatayca sözcüklerin yapısını çözümler duruma gelir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, Çağatay Türkçesiyle yazılmış eserleri, bu eserler üzerinde yapılmış çalışmaları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |