EN
  • Anasayfa
  • TDE404 Çağatayca II (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TDE404 - Çağatayca II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çağatayca II TDE404 8 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Zemire GULCALI
Ders Veren
Amaç

Çağatay Türkçesiyle yazılmış eserleri tanıtarak dönemin dil özellikleri hakkında öğrencileri bilgilendirme

Ders İçeriği

Çağatay Türkçesiyle yazılmış eserlerin ve Çağatay Türkçesinin dilbilgisinin incelenmesi, örnek metinlerin okunması

Ders Kaynakları Bilâl Yücel, Bâbür Divanı, Atatürk Kültür Merkezi Yayını, Ankara 1995
Annette Susannah BEVERIDGE, The Babur-nāma In English (Memoirs of Bābur) Vol. II, London, 1922
Mustafa Argunşah, Tarihi Türk Lehçeleri - Çağatay Türkçesi, Kesit Yayınları, 2013
F. Sema Barutçu Özönder, Ali Şir Nevayi Muhakemetü'l- Lugateyn: İki Dilin Muhakemesi, Türk Dil Kurumu Yayınları, 1996
Reşit Rahmeti Arat, Gazi Zahirüddin Muhammed Babur Vekayi Babur’un Hâtıratı Cilt: I, 2. bs. Ankara: TTK Yayınları, 1987
Reşit Rahmeti Arat, Gazi Zahirüddin Muhammed Babur Vekayi Babur’un Hâtıratı Cilt: II, 2. bs. Ankara: TTK Yayınları, 1987
Annette Susannah BEVERIDGE, The Babur-nāma In English (Memoirs of Bābur) Vol. I, London, 1922
Zuhal Kargı Ölmez, Ebulgazi Bahadır Han, Şecere-i Terakime (Türkmenlerin Soy Kütüğü), Ankara 1996
Zuhal Ölmez, Şecere-i Türk'e Göre Moğol Boyları, Kebikeç Yayınları, 2003
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 84
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,29
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
3 Babür Divanı'ndan parçaların okunup incelenmesi
3 Babür Divanı'ndan parçaların okunup incelenmesi
3 Babür Divanı'ndan parçaların okunup incelenmesi
5 Babürname'den parçaların okunup incelenmesi
5 Babürname'den parçaların okunup incelenmesi
5 Babürname'den parçaların okunup incelenmesi
8 Muhakemetü'l Lugateyn'den parçaların okunup incelenmesi
8 Muhakemetü'l Lugateyn'den parçaların okunup incelenmesi
8 Muhakemetü'l Lugateyn'den parçaların okunup incelenmesi
10 Şecere-i Terakime'den parçaların okunup incelenmesi
12 Şecere-i Terakime'den parçaların okunup incelenmesi
12 Şecere-i Terakime'den parçaların okunup incelenmesi
14 Şecere-i Türk'ten parçaların okunup incelenmesi
14 Şecere-i Türk'ten parçaların okunup incelenmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Babür, Ali Şir Nevai, Ebu'l-Gazi Bahadır Han'ın eserlerinden örnekler okuyarak uygulamalı olarak Çağatay Türkçesinin söz dağarcığını ve dil özelliklerini öğrenir
Öğrenciler, bu dönemin dil özellikleri hakkında bilgi edinir
Çağataycayı önceki dönemlerin dil özellikleriyle karşılaştırır
Çağatayca sözcüklerin yapısını çözümler duruma gelir
Öğrenciler, Çağatay Türkçesiyle yazılmış eserleri, bu eserler üzerinde yapılmış çalışmaları öğrenir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Babür, Ali Şir Nevai, Ebu'l-Gazi Bahadır Han'ın eserlerinden örnekler okuyarak uygulamalı olarak Çağatay Türkçesinin söz dağarcığını ve dil özelliklerini öğrenir - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, bu dönemin dil özellikleri hakkında bilgi edinir - - - - - - - - - - - - - - -
Çağataycayı önceki dönemlerin dil özellikleriyle karşılaştırır - - - - - - - - - - - - - - -
Çağatayca sözcüklerin yapısını çözümler duruma gelir - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, Çağatay Türkçesiyle yazılmış eserleri, bu eserler üzerinde yapılmış çalışmaları öğrenir - - - - - - - - - - - - - - -