Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasavvuf Edebiyatı | TDE317 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk sufiliğinin oluşum ve gelişim dönemlerini açıklamak. Sufi kültürünü tanımlamak. Çeşitli sufi çevrelere ait değerler sistemindeki benzerlik ve farklılıkları belirlemek. Sufiliğin Türk sosyo- kültürel hayatı üzerindeki etkilerini göstermek. XII. yüzyıldan itibaren Türk tasavvuf edebiyatının gelişme dönemlerini sıralamak. Türk mutasavvıf şairleri ve eserlerini tanıtmak. Menkıbeler üzerine metin tahlili yapmak |
Ders İçeriği |
Tasavvufun tanımı, kaynakları, esasları; Tasavvuf edebiyatının oluşumu ve gelişim dönemleri, Tasavvuf Edebiyatının Türk Edebiyatındaki yeri ve önemi; Türk Halk Edebiyatında Tasavvufi içerik, tür, şekil ve üslup özellikleri; terim bilgisi; metin çözümlemeleri. |
Ders Kaynakları |
Köprülü, M. Fuad, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, AlfaYayınları, Ankara: 2014
Kara, Mustafa, Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, Dergah Yayınları, 2012 Ocak, Ahmet Yaşar, Türk Sufiliğine Bakışlar, İletişim Yayınları, İstanbul: 2016 Köprülü, M. Fuad, Anadolu’da İslamiyet, Alfa Yayınları, Ankara: 2017 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 12 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 12 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mistik gelenekler, inanç esasları ve ritüeller | Tartışmalı Ders |
2 | Mistik gelenekler, inanç esasları ve ritüeller (devam) | Tartışmalı Ders |
3 | Tasavvufun oluşum ve gelişimi, terminolojisi | Tartışmalı Ders |
4 | Tasavvufi çevreler ve sosyal kültürel etkileri | Tartışmalı Ders |
5 | Tasavvuf edebiyatının özellikleri | Tartışmalı Ders |
6 | Tasavvuf edebiyatının terminolojisi | Tartışmalı Ders |
7 | Türk Sufiliği | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav/Türk tasavvuf edebiyatının oluşumu, gelişimi ve kültür üzerindeki etkileri | Tartışmalı Ders |
9 | Edebi metinlerin ideolojisi ve seçilmiş metin incelemeleri | Tartışmalı Ders |
10 | Edebi metinlerin ideolojisi ve seçilmiş metin incelemeleri (devam) | Tartışmalı Ders |
11 | Türk edebiyatı içinde tasavvufi edebiyatın yeri, önemi, etkileri | Tartışmalı Ders |
12 | Güncel dini-tasavvufi edebiyatının durumu, yeni metinler | Tartışmalı Ders |
13 | Tasavvuf edebiyatı ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasavvufi düşüncenin tarihi ve sosyal kaynaklarını açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türk kültüründe gelişen tasavvuf anlayışlarını tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasavvufi düşüncenin tarihi ve sosyal kaynaklarını açıklar. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk kültüründe gelişen tasavvuf anlayışlarını tanımlayabilir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |