Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arapça II | TDE322 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Osmanlı Türkçesi dönemine ait eserleri ve Klâsik edebiyat metinlerinin dil ve üslup özelliklerini değerlendirmede Arapçanın önemini kavrama. İran, Arap ve Türk coğrafyasında şekillenen Klâsik edebiyat geleneğini kavramada orijinal metinlere gitme ve bu metinleri anlama |
Ders İçeriği |
Arapça gramer kuralları, Arapça basit metinleri okuyup anlama |
Ders Kaynakları |
Hayreddin Karaman, Bekir Topaloğlu, Arapça : sarf ve nahiv
Meral Çörtü, Arapça dilbilgisi : sarf nahiv edatlar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sarf ve nahiv hakkında bilgi verilmesi. | |
2 | Zamir çeşitleri | |
3 | Tekil ve çoğul isimler | Tartışmalı Ders |
4 | Geçmiş zaman fiil çekimi | |
5 | Geniş zaman fiil çekimi | Tartışmalı Ders |
6 | Gelecek zaman fiil çekimi | Tartışmalı Ders |
7 | Fiilin emir kipinde çekimi | |
8 | Zamanlarla ilgili alıştırmalar | Tartışmalı Ders |
9 | Arapça tamlama yapısı | |
10 | Arapça şartlı cümle yapısı | |
11 | Günlük hayatta sık kullanılan dialoglar | |
12 | Arapça basit okuma metinleri | |
13 | Metin okuma ve yorumlama | |
14 | Metin okuma ve yorumlama |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Arapça kelime türetme yollarını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Arapça zamanları bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Basit dialogları anlar ve gerçekleştirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Basit okuma metinlerini okur ve anlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Arapça zamirleri bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arapça kelime türetme yollarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Arapça zamanları bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Basit dialogları anlar ve gerçekleştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Basit okuma metinlerini okur ve anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Arapça zamirleri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |