Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sebki Hindi Akımı | TDE320 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Sebk-i Hindi şairlerini ve şiirlerini tanımak |
Ders İçeriği |
Sebk-i Hindi şiir metinleri |
Ders Kaynakları |
İsmail Hakkı Aksoyak, Metin Şerhi, Eski Türk Edebiyatı El kitabı
Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım Mehmed Çavuşoğlu, Divanlar Arasında Ömür Ceylan, Tasavvufî Şiir Şerhleri Yekta Saraç, Klasik Edebiyat Bilgisi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Şerhin tanımı, özellikleri ve şerh literatürü | Tartışmalı Ders |
2 | Şerhin Arap, Fars ve Türk edebiyatlarındaki gelişim aşamaları | Tartışmalı Ders |
3 | Tahlil, tetkik, inceleme, haşiye, hamiş, tenkit, izah, klasik şerh yöntemleri. | Tartışmalı Ders |
4 | Klasik Türk şiiri metinlerini şerh etme metotları | Beyin Fırtınası |
5 | Naili Dîvânından beyit örneklerinin uygulamalı şerhi. | Problem Çözme |
12 | Nailiî'nin seçilen bir şiirinin şerhi | Tartışmalı Ders |
7 | Nef'i'nin seçilen bir şiirin şerhi | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
7 | Nef'i'nin seçilen bir şiirin şerhi | Tartışmalı Ders |
10 | Kadı Burhaneddin'in seçilen bir şiirinin şerhi | Tartışmalı Ders |
12 | Nailiî'nin seçilen bir şiirinin şerhi | Tartışmalı Ders |
12 | Nailiî'nin seçilen bir şiirinin şerhi | Tartışmalı Ders |
13 | Şeyh Galib'in seçilen bir şiirinin şerhi | Tartışmalı Ders |
14 | Final | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını analiz eder. | |||
Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurlar değerlendirir. | |||
Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurları düzenler. | |||
Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını yorumlar. | |||
Klâsik Türk şiiri metinlerini anlama, açıklama ve şerh etmede (yorumlamada) kullanılan geleneksel ve modern metotları sıralar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurlar değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurları düzenler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klâsik Türk şiiri metinlerini anlama, açıklama ve şerh etmede (yorumlamada) kullanılan geleneksel ve modern metotları sıralar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |