Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eski Türk Edebiyatının Kaynakları | TDE416 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Eski Türk Edebiyatının Kaynaklarını Tanımak |
Ders İçeriği |
Kuran, hadis, mitoloji, gündelik yaşam |
Ders Kaynakları |
Güfta, Hüseyin (2004). Divan Şiirinde İlim, Ankara: Akçağ Yayınları.
Levend, Agah Sırrı (1998). Türk Edebiyatı Tarihi I. Cilt, Ankara: TTK Yayınları. Tökel, Dursun Ali (2000)Divan Şiirinde Mitolojik Unsurlar Şahıslar Mitolojisi, Ankara: Akçağ Yayınları. Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar, Ahmet Talat [ONAY], (Haz. Cemal KURNAZ), Ankara 1992. Canım, Rıdvan (2016). Divan Edebiyatının Kaynakları. İstanbul. sen, M., Horata, O., Macit, M., Kılıç, F., Aksoyak, İ. H. (2005). Eski Türk Edebiyatı El Kitabı. 3.bs., Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Eski Türk edebiyatının temel kaynakları: Genel bilgi | Ders |
2 | Yazma Eserlerin Özellikleri ve çalışmalar | Ders |
3 | Divanlar ve mecmuaların özellikleri ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
4 | Biyografik ve ansiklopedik eserler ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
4 | Biyografik ve ansiklopedik eserler ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
4 | Biyografik ve ansiklopedik eserler ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
9 | Kaynak sözlükler ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
10 | Edebiyat tarihleri ve antolojiler ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
10 | Edebiyat tarihleri ve antolojiler ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
12 | Arap edebiyatının temel kaynakları ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
13 | Fars edebiyatının temel kaynakları ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
14 | Genel sınav ve(ya) dönem çalışması hazırlama | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu dersin sonunda öğrenciler; yazma eserlerin özelliklerini, bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Divanlar ve mecmuaların özelliklerini ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Edebiyat bilgi ve kuramıyla ilgili eserleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Biyografik ve ansiklopedik eserleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kaynak sözlükleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu dersin sonunda öğrenciler; yazma eserlerin özelliklerini, bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Divanlar ve mecmuaların özelliklerini ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Edebiyat bilgi ve kuramıyla ilgili eserleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Biyografik ve ansiklopedik eserleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kaynak sözlükleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |