Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Frig Arkeolojisi | ARK404 | 8 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sinem TÜRKTEKİ |
Ders Veren | |
Amaç |
MÖ I. Binyılda Anadolu’da uygarlık kurmuş olan Frigler, Önasyada’ki çağdaşlarıyla karşılaştırarak değerlendirilecektir. Sonuç olarak, bu dersi alan öğrencilerin, Frigler’in kuruluş ve yılılış tarihi, mimarisi, sanatı, madenciliği, çanak çömlek geleneği, dini, dili, mitolojisi ve ölü gömme gelenekleri konularında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Anadolu Arkeolojisi’nde MÖ I. Binyılda Frig Uygarlığı önemli bir yere sahiptir. Ders kapsamında, Anadolu’nun Demir Çağ uygarlıkların biri olan Frig Devleti’nin kuruluş süreci, tarihi ve sanat anlayışı arkeolojik veriler doğrultusunda ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
G.K.Sams, “The Early Phrygian Period at Gordion:Toward a Cultural Identity”, Source 7,1988, 9-15.
V. Sevin, Eski Anadolu ve Trakya, İstanbul, 2003. Friglerin Gizemli Uygarlığı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2008. R.S.Young, Gordion:The Excavations, Ankara 1968. V.Sevin, “Fyrgler”, Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, İstanbul 1982, 230-244. T. Tüfekçi Sivas- H. Sivas (ed), Frigler: Midas'ın Ülkesinde, Anıtların Gölgesinde, İstanbul, 2013. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Frig Coğrafyası | |
3 | Frig tarihine genel bakış | |
4 | Frig kaleleri | |
5 | Frig tapınakları | |
6 | Frig kaya anıtları | |
7 | Frig çanak çömleği | |
8 | Ara sınav | |
9 | Frig yazısı ve dili | |
10 | Frig ölü gömme gelenekleri | |
11 | Frig maden eser sanatı | |
12 | Frig küçük fasadlar | |
13 | Frig sanatı | |
14 | Frig İmparatorluğu'nun yıkılışı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Frig Uygarlığına ait arkeolojik eserleri öğrenme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Frig Uygarlığına ait arkeolojik eserleri öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |