Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarihöncesi Dönemlerde Önasya'da Ölü Gömme Gelenekleri | ARK227 | 3 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze Eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Murat TÜRKTEKİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Arkeoloji bilimi açısından “kültür” tarifi kapsamında önemli veri kaynaklarından biri olan ölü gömme geleneklerinin incelenmesi bu dersin konusunu oluşturur. |
Ders İçeriği |
Gömü geleneklerinin dönemlere ve bölgelere göre gösterdiği benzerlik ve farklılıklar, gömü, mezar tipleri, gömü uygulamaları ve ölü hediyeleri açısından incelenir. Bununla birlikte kazılarda ele geçirilen iskeletler üzerinde yapılan antropolojik analizler ele alınarak hastalıklar, ölüm nedenleri ve yapısal özellikler değerlendirilir. Söz konusu veriler toplumların ölüm algısı, ritüelleri, ölü gömme geleneklerin sosyal organizasyon açısından değerlendirilmesi ve toplumlar arası etkileşim üzerinde durulmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Derin, Z (2009), “The Interpretation of the change and variations observed in the burial customs at the early bronze age in western Anatolia”, Altan Çilingiroğlu’na Armağan Yukarı Deniz’in Kıyısında Urartu Krallığına Adanmış Bir Hayat (ed. H. Sağlamtimur ve diğ.) Arkeoloji ve Sanat Yayınları , 257-267.
Massa, M & V. Şahoğlu, (2011), “Erken Tunç Çağı’nda Batı Anadolu’da Ölü Gömme Gelenekleri”, Karşıdan Karşıya, Mö 3. Bin’de Kiklad Adaları ve Batı Anadolu (ed. V. Şahoğlu & P. Sotirakopoulou), Sakıp Sabancı Müzesi. During, B (2003), “Burials in Context, The 1960’s Inhumations of Çatalhöyük East, Anatolian Studies 53: 1-15. Uhri, A (2010), Anadolu’da Ölümün Tarihöncesi, Bir Geleneğin Oluşum Süreçleri, Ege Yayınları. Pearson, M.P ( 2002), The Archaeology of Death and Burial, Texas,A&M University Press. Wheeler, T.S (1974), “Early Bronze Age Burial Customs in western Anatolia”, AJA 78: 415-425. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Güneydoğu Anadolu Neolitik Dönem Ölü Gömme Gelenekleri | |
2 | Orta Anadolu Neolitik Dönem Ölü Gömme Gelenekleri | |
3 | Güneybatı Anadolu Neolitik Dönem Ölü Gömme Gelenekleri | |
4 | Marmara Neolitik Dönem Ölü Gömme Gelenekleri | |
5 | Doğu Anadolu İlk Tunç Çağı Ölü Gömme Gelenekleri | |
6 | Güneydoğu Anadolu İlk Tunç Çağı Ölü Gömme Gelenekleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Orta Anadolu İlk Tunç Çağı Ölü Gömme Gelenekleri | |
9 | Karadeniz Bölgesi İlk Tunç Çağı Ölü Gömme Gelenekleri | |
10 | İçbatı Anadolu İlk Tunç Çağı Ölü Gömme Gelenekleri | |
11 | Kıyı Ege İlk Tunç Çağı Ölü Gömme Gelenekleri | |
12 | MÖ. 2.Binyıl Ölü Gömme Gelenekleri | |
13 | Genel Tartışma | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ölü gömme gelenekleri arasında dönemsel farklılıkları anlayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ölü gömme gelenekleri arasında dönemsel farklılıkları anlayabilme | - | 5 | 5 | - | - | - | 5 | 5 | - | - |