Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klasik Arkeolojiye Giriş II | ARK229 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin ERPEHLİVAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Hüseyin ERPEHLİVAN |
Amaç |
Hellen ve Roma uygarlıklarını kapsayan Klasik Arkeoloji üzerine bilgi sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
Hellen ve Roma uygarlıkları, tarihi olaylar ve arkeolojik kalıntılar. |
Ders Kaynakları |
Oğuz Tekin (2008): Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 33 | 33 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 33 | 33 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 33 | 33 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Klasik Arkeoloji ve Karanlık Çağlar | Gösterim |
2 | Arkaik ve Klasik Dönem Tarihi | Gösterim |
3 | Hellenistik ve Roma Dönemi Tarihi | Gösterim |
4 | Antik Kent ve Gelişimi | Gösterim |
5 | Kent Plancılığı ve Bina Yapım Teknikleri | Gösterim |
6 | Kutsal Yapılar ve Mimari Düzenler | Gösterim |
7 | Tapınaklar | Gösterim |
8 | Savunma Sistemleri ve Akropolis | Gösterim |
9 | Agora | Gösterim |
10 | Bouleuterion ve Prytaneion | Gösterim |
11 | Tiyatro | Gösterim |
12 | Gymnasion | Gösterim |
13 | Su Sistemleri ve Yapılar | Gösterim |
14 | Stadion ve Evler | Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Antik tarih bilgisi kazanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Antik mimarlık terminolojisini kavrar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Yayın ve araştırma etiği bilinci kazanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Antik Hellen ve Roma uygarlıklarını öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Antik kentlere dair verileri analiz eder. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Antik tarih bilgisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Antik mimarlık terminolojisini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yayın ve araştırma etiği bilinci kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Antik Hellen ve Roma uygarlıklarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Antik kentlere dair verileri analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |