Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arkeolojide Fotoğraflama Teknikleri | ARK426 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin ERPEHLİVAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Arkeoloji alanında öğrencilerin temel düzeyde Fotoğrafçılık teorik bilgiler öğrenmek ve onlara fotoğrafçılık uygulama becerileri öğretmek sağlamak. |
Ders İçeriği |
Dersin tarihsel çalışma mekanizması ve kamera üretim sahne, sahne sürecini tanımlamak, kamera biçimlerini ve vizör sistemlere göre kamera tipi farklı fotografik amaçlar için kullanılmak üzere bir kameranın tanımlanması. |
Ders Kaynakları |
Digital Art Photography for Dummies, M. Bamberg, Wiley Publishing Inc., ISBN: 10: 0-7645-9801-5, Indianapolis, 2006.
Photofgraphic Lighting, J. Child and M. Galer, Focal Press, Fourth Edition, ISBN: 978-0-240-52095-27, 2008. Barthes, Roland (1992). Camera Lucida. İstanbul : Altıkırkbeş. Sontag, Susan (1982) Fotoğraf Üzerine. Harmondsworth: Penguin Books. Candemir, Abdülkadir (1996) Temel Fotoğraf Notları. Eskişehir Kılıç, Levend (2000) Fotoğrafa Başlarken. Ankara: Dost Yayınevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fotoğrafçılığın kısa tarihi ve günümüzde fotoğrafçılık | Gösterim |
2 | Fotoğraf makinelerinin tanıtımı ve objektif türleri. Analog ve dijital farklılıkların genel tanıtımı. | Gösterim |
3 | Işık ve Pozlama genel başlıklı derste "fotoğrafta ışık, diyafram-perde ve ilişkisi, alan derinliği, hareketin dondurulması ve ışık ölçümü" konuları görsel örneklerle anlatılır. | Gösterim |
4 | Değişik hava ve ışık koşullarında çekim teknikleri ve karşılaşılan tipik sorunlar ve uygulama. | Gösterim |
5 | Film yapısı ve işlev kuralları, film türleri ve özellikleri, filmlerin ışığa duyarlılıklarına göre sınıflandırılması, film seçimi ve özel filmler teorik ve görsel olarak işlenir. Dijital fotoğrafçılıkla kıyaslama yapılır. Filtreler ve özel etki araçlarının tanıtımı. | Gösterim |
6 | Kompozisyon temel kuralları, bakış açısı, perspektif, objektif seçimi ve uygulama. | Gösterim |
6 | Kompozisyon temel kuralları, bakış açısı, perspektif, objektif seçimi ve uygulama. | Gösterim |
8 | Siyah-beyaz ve renkli çekim teknikleri ve uygulama. | Gösterim |
8 | Siyah-beyaz ve renkli çekim teknikleri ve uygulama. | Gösterim |
10 | Uygulamalı fotoğraf çekiminde yöntem ve teknikler. (Alan çalışması) | Gösterim |
11 | Uygulamalı fotoğraf çekiminde yöntem ve teknikler. Öğrenciler tarafından çekilen fotoğrafların teknik değerlendirilmesi ve kazanılan becerilerin geliştirilmesi. | Gösterim |
12 | Dijital fotoğrafçılığa genel bakış. Dijital fotoğrafçılıktaki farklılıklar, çekilen fotoğrafın bilgisayar ortamında iyileştirilmesi ve baskı teknikleri. | Gösterim |
13 | Bilgisayar programı kullanarak dijital fotoğrafın baskıya hazır hale getirilmesi tekniği ve uygulama. | Gösterim |
14 | Genel tekrar. Karşılaşılan sorunların gözden geçirilmesi ve tartışma. | Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fotoğraf makinesini kullanabilecektir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Alternatif doğru pozlamaları net alan derinliği ve hareketin kaydedilmesi açısından açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Fotoğraf makinesinde sunulan teknolojik olanakları, sayısal fotoğraf teknolojisini temel düzeyde açıklayabilecektir. Genel görüntü düzenleme kurallarını tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Doğru pozlama kavramını ışığa duyarlı yüzey, ışığa duyarlılık, ışık ölçümü ve ışığın nitelikleri çerçevesinde açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Günümüzdeki fotoğraf üretim aracının nasıl çalıştığını ve nasıl kayıt yaptığını kavrayabilecektir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fotoğraf makinesini kullanabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alternatif doğru pozlamaları net alan derinliği ve hareketin kaydedilmesi açısından açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fotoğraf makinesinde sunulan teknolojik olanakları, sayısal fotoğraf teknolojisini temel düzeyde açıklayabilecektir. Genel görüntü düzenleme kurallarını tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğru pozlama kavramını ışığa duyarlı yüzey, ışığa duyarlılık, ışık ölçümü ve ışığın nitelikleri çerçevesinde açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Günümüzdeki fotoğraf üretim aracının nasıl çalıştığını ve nasıl kayıt yaptığını kavrayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |