Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilimsel Çalışma Yöntemleri I | ARK107 | 1 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Deniz SARI |
Ders Veren | Doç. Dr. Deniz SARI |
Amaç |
Bilimsel araştırma yöntemleri ve uygulamaları konusunda öğrencilere tüm eğitim öğretim hayatları boyunca uygulayabilecekleri bir alt yapı kazandırmak; belli bir konu üzerinde yürüttükleri araştırmalarını bilimsel bir rapor şeklinde sunabilmelerini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Temel Bilimsel çalışma yöntemlerinin teorik ve uygulamalı olarak incelenmesi; kısa not tutma; anahat planı; kaynakça; dipnot yazımı; bilgi fişi; veritabanı oluşturma; veri analizi gibi genel bilgilerin sunulması sonucunda ödev ve daha sonraki aşamada tez yazımı için gerekli altyapının oluşturulması. Gruplara bölünerek dağıtılan araştırma konularının bu yöntemler çerçevesinde yazılı bir rapor şeklinde hazırlanması, aşama aşama raporlar üzerinde değerlendirme ve tartışma. |
Ders Kaynakları |
Bilimsel Araştırma ve E-kaynaklar, Zeynel Dinler, 2006
Bilimsel Araştırma El Kitabı Türkkaya Ataöv, 1989 Tez Hazırlama El Kitabı, Arthur H.Cole, Karl W Bigelow Bilimsel Araştırma Yöntemi, Niyazi Karasar, 1994 Kaynak Gösterme El Kitabı, S. Serap Kurbanoğlu 2004 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş. Dersin amacının ve gerekliliğinin açıklanması, Bilimin tanımlanması | |
2 | Bilimsel Araştırmanın Amaç ve Çeşitleri | |
3 | Araştırmanın Planlanması, Uygulamalı olarak anahat planlı oluşturma | |
4 | Bilgi fişi oluşturma ve özet çıkarma yöntemleri | |
5 | Kaynakça yazımı, örnek metinler üzerinde uygulama | |
6 | Atıf yapma yöntemleri ve dipnot yazımı, örnek metinler üzerinde uygulama | |
7 | Ara sınav | |
8 | Araştırma konularının belirlenmesi, konu dağılımları ve seçilen konuların amaç ve kapsamlarının tartışılması | |
9 | Daha önceden belirlenmiş araştırma konularının anahat planlarının kontrolü ve bilimsel çalışmalardaki anlatım biçimlerinin tartışılması | |
10 | Ödev konularını içeren kaynakçaların kontrolü ve değerlendirilmesi | |
11 | Toplanmış kaynaklardan bilgi fişleri çıkarma | |
12 | Yazım aşamasında olan ödevlerde konu akışı ve yazım dili ile ilgili kontroller ve değerlendirmeler | |
13 | Yazım aşamasında olan ödevlerde konu akışı ve yazım dili ile ilgili kontroller ve değerlendirmele |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel çalışma yapmayı öğrenmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel çalışma yapmayı öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |