Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Malzeme Çalışması (Çanak Çömlek) | ARK104 | 2 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Murat TÜRKTEKİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı arkeolojide prehistorik dönemler süresince karşılaştırmalı tarihlemenin oluşturulmasında en önemli bulgu olarak kabul edilen çanak çömleğin yeri ve öneminin anlaşılmasıdır. Bu bağlamda çanak çömleğin arkeoloji bilimi için ne ifade ettiği tartışılacaktır. Bununla birlikte pişmiş toprak öncesi kap yapımında kullanılan yöntemler ve pişmiş toprak çanak çömleğin ilk ortaya çıkışındaki nedenler ele alınacaktır. |
Ders İçeriği |
Çanak Çömlek |
Ders Kaynakları |
Anderson,A., 1984 Interpreting Pottery, Chapter 1 “Why Study Pottery?”:15-21. London.
Matson,F., 1995 “Potters and Pottery in the Ancient Near East”, Civilizations of the Ancient Near East (yay.haz. Sasson,J):1553-1565. Volume 3. Charles Scribner’s Sons. New York. Rice,M 1987 Pottery Analysis, A Sourcebook, The University of Chicago Press. Chicago&London. Rye,O., 1981 Pottery Technology, Principles and Reconstruction Manuals on Archaeology 4.Washington. Ökse,T., 1993 Önasya Arkeolojisi Seramik Terimleri . Arkeoloji ve Sanat Yayınları. İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çanak çömleğin ortaya çıkışı | |
2 | Kilin elde edilmesi ve hazırlanması | |
3 | Çanak çömlek yapım teknikleri | |
4 | Elde yapım ve kalıp teknikleri | |
5 | Çömlekçi çarkı | |
6 | Kurutma ve Pişirme | |
7 | Ara sınav | |
8 | Form, mal ve bezemenin sınıflandırılması | |
9 | Petrografik inceleme ve sonuçları | |
10 | Çanak çömlek tarifi | |
11 | Koleksiyondaki malzemelerin tarifi | |
12 | Koleksyiondaki malzemelerin tarifi | |
13 | Koleksiyondaki malzemelerin tarifi | |
14 | Final sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Malzemeyi tanıma, sınıflandırma ve tarihlendirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Malzemeyi tanıma, sınıflandırma ve tarihlendirme | 5 | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | - |