Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mezopotamya Arkeolojisi II : Sümer-Akkad | ARK201 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Deniz SARI |
Ders Veren | Doç. Dr. Deniz SARI |
Amaç |
Sümer ve Akkad Sanatını tanıtmak ve Önasya Dünyasındaki yerini göstermek. |
Ders İçeriği |
Sümer ve Akkad’ların sosyal yaşam, sanat ve mimarlık alanlarında bıraktığı kalıntılar ve buluntular incelenir. Sümer ve Akkad Sanatının Yakın Doğu uygarlıkları için taşıdığı anlam ve önem üzerinde durulur. |
Ders Kaynakları |
Ana Hatlarıyla Mezopotamya, H.J.Nissen, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 2004
Die Paläste in Alten Mesopotamien, E. Heinrich, Berlin, 1984. The Ancient Near East, A History, W.W. Hallo-W.K.Simpson, USA, 1971. Die Tempel und Heiligtümer in Alten Mesopotamien, E. Heinrich, Berlin, 1982 Mezopotamya ve Eski Yakındoğu Uygarlıkları, Atlaslı Büyük Uygarlıklar Ansiklopedisi 9, M.Roaf, İletişim Yayınları, 1996 The Art of Ancient Mesopotamia, A. Mortgat, 1969 Fünfjahtausende Mesopotamien, E. Strommenge |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mezopotamya Coğrafyası | |
2 | M.Ö. 4. Binyıl öncesi Mezopotamya kültürleri | |
3 | Uruk Dönemi'ne Genel Giriş | |
4 | Uruk Dönemi Mimarisi | |
5 | Uruk Dönemi Sanat Eserleri | |
6 | Eski Sümer Tarihi | |
7 | Vize | |
8 | Eski Sümer Mimarisi | |
9 | Eski Sümer Dönemi Sanat Eserleri | |
10 | III. Ur Sülalesi Dönemi | |
11 | Akkad Tarihi | |
12 | Akkad Mimarisi | |
13 | Akkad Dönemi Sanat Eserleri | |
14 | Final sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sümer ve Akkad Sanatı hakkında bilgi sahibi olmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sümer ve Akkad Sanatı hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |