Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Assur Ticaret Kolonileri Çağı Anadolu Arkeolojisi | ARK206 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Deniz SARI |
Ders Veren | |
Amaç |
Assurlular’ın ticaret yapmak amacıyla MÖ 2.binyıl başları ile M.Ö. 1850 yılları arasındaki süreçte Orta Anadolu şehirlerinde koloniler kurmaları ile başlayan ve “Eski Assur Ticaret Kolonileri” olarak adlandırılan dönemde, özellikle Orta Anadolu’da bu kolonilerin kurulduğu yerleşmelerde söz konusu olan mimarlık, çanak çömlek, sanat eserleri ve diğer buluntular incelenmektedir. |
Ders İçeriği |
Assurlular’ın ticaret yapmak amacıyla MÖ 2.binyıl başları ile M.Ö. 1850 yılları arasındaki süreçte Orta Anadolu şehirlerinde koloniler kurmaları ile başlayan ve “Eski Assur Ticaret Kolonileri” olarak adlandırılan dönemde, özellikle Orta Anadolu’da bu kolonilerin kurulduğu yerleşmelerde söz konusu olan mimarlık, çanak çömlek, sanat eserleri ve diğer buluntular incelenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Orlin Louis L., Assyrian Colonies in Cappadocia, 1970
Barjamovic, G., A historical geography of ancient. Anatolia in the Assyrian colony period Balkan, K., “Observations on the Chronological Problems of the Karum Kanish”, TTKY VII, seri no: 28, Ankara, 1955, Bryce, T. R., “A Suggested Sequence of Historical Developments in Anatolia During the Assyrian Colony Period”, AOF 12 (Altorientalische Forschungen), s. 18-27. 1985. Michel, Cécil, Correspondance des Marchands de Kanish, éditions de Cerf, Paris, 2001 Kültepe-Kaniş, T,Özgüç, TTKY, 1986 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Assur Ticaret Kolonileri Dönemi'nde Anadolu ve Mezopotamya arsındaki ticaret ile ilgili bilgiye sahip olmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Assur Ticaret Kolonileri Dönemi'nde Anadolu ve Mezopotamya arsındaki ticaret ile ilgili bilgiye sahip olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |