Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hitit Çanak Çömleği | ARK302 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Deniz SARI |
Ders Veren | |
Amaç |
Hitit çanak çömleğinin ortaya çıkışı, özellikleri, yayılım alanı, gelişimi ve yöresel özellikleri bu dersin konusunu oluşturur. |
Ders İçeriği |
Hitit çanak çömleğinin ortaya çıkışı, özellikleri, yayılım alanı, gelişimi ve yöresel özelliklerini ortaya koymak |
Ders Kaynakları |
“Gündelik Hayatın ve Ayrıcalığın Nesneleri: Hitit Çanak Çömleği", Hititler. Bir Anadolu İmparatorluğu /
“Hittite pottery: a summary”, Insights into Hittite History and Archaeology. Colloquia Antiqua 2: 241–273, U. D. Schoop, Peeters, Leuven, 2011. Indications of structural change in the Hittite pottery inventory at Boğazköy-Hattuša”, Studia Asiana 5: 145–167, U. D. Schoop, Herder, Rome, 2009. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, Hititler | |
2 | Orta Tunç Çağı'na Geçiş Dönemi Çanak Çömleği (Ubergangsperiode) | |
3 | Orta Anadolu Boyalı çanak çömlek grupları | |
4 | Genel Hatları ile Hitit Çanak Çömleği: Assur Ticaret Kolonileri Dönemi | |
5 | Genel Hatları ile Hitit Çanak Çömleği: eski Hitit Dönei | |
6 | Genel Hatları ile Hitit Çanak Çömleği: Geç Tunç Çağı | |
7 | Ara sınav | |
8 | Kültepe Çanak Çömleği | |
9 | Rölyefli Keramik | |
10 | Boğazköy ve Ortaköy çanak çömleği | |
11 | Habur Keramiği | |
12 | Nuzi Keramiği | |
13 | Genel Değerlendirme | |
14 | Final sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hitit çanak çömleğinin özellikleri ve Önasya kronolojisindeki yeri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hitit çanak çömleğinin özellikleri ve Önasya kronolojisindeki yeri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |