Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
M.Ö. I. Binyıl Öncesi Önasya Dünyasında Ticaretin Gelişimi | ARK416 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Murat TÜRKTEKİ |
Ders Veren | |
Amaç |
İlk ticari ürünler, bunların ticaretinin ne şekilde nasıl ve nereden gerçekleştiğinin saptanması bu dersin amacını oluşturur. |
Ders İçeriği |
Neolitik'ten geç tunç çağı'na kadar yakındoğu'da ticaret |
Ders Kaynakları |
M.Massa/A.Palmisano, Change and continuity in the long- distance exchange networks between western/central Anatolia, northern Levant and northern Mesopotamia, c.3200–1600 BCE. Journal of Anthropological Archaeology 49 , 2018, 65–87.
P.M. Day/D.E. Wilson, Dawn of the amphora: the emergence of Maritime Transport Containers in the Early Bronze Age Aegean. In: S. Demesticha/A.B. Knapp (eds), Maritime Transport Containers in the Bronze- Iron Age Aegean and Eastern Mediterranean. Studies in Mediterranean Archaeology and Literature PB 183Uppsala:Aström’s Förlag 2016, 17–37. M, Massa, Networks before Empires: Cultural Transfers in Anatolia during the Early Bronze Age. University College London Unpublished PhD dissertation, 2016. T. Efe, The Theories of the ‘Great Caravan Route’ Between Cilicia and Troy: the Early Bronze Age III period in inland Western Anatolia. Anatolian Studies 57, 2007, 47-64. V. Şahoğlu, The Anatolian Trade Network and the Izmir Region during the Early Bronze Age, Oxford Journal of Archaeology 274(4), 2005, 339-360. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ticaret-Değiştokuş Kavramları Üzerine Bir Değerlendirme | |
2 | Önasya’da Obsidyen ticareti | |
3 | Mezopotamya’da nehir ticareti ile ilgili bulgular | |
4 | Uruk Dönemi’nde Mezopotamya’da ticaret (Kolonileşme) | |
5 | İlk Tunç Çağı’nda karayolu ticareti | |
6 | İlk Tunç Çağı’nda metroloji | |
7 | Ara sınav | |
8 | Anadolu’da İlk Tunç Çağı’nda ticari ürünler | |
9 | Assur Ticaret Kolonileri Çağı ticaret sistemi | |
10 | Geç Tunç Çağı’nda denizcilik ve deniz ticareti | |
11 | Hititlerde Ticaret | |
12 | MÖ. 1. Binyılda doğu akdeniz'de ticaret | |
13 | Genel Değerlendirme | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Teorik ve uygulamalı olarak edindiği bilgileri eğitim, öğretim ve araştırma alanlarında kullanabilir. | |||
Ticaretin gelişimi ile ilgili bilgi edinme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teorik ve uygulamalı olarak edindiği bilgileri eğitim, öğretim ve araştırma alanlarında kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ticaretin gelişimi ile ilgili bilgi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |