EN
ARK416 - M.Ö. I. Binyıl Öncesi Önasya Dünyasında Ticaretin Gelişimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
M.Ö. I. Binyıl Öncesi Önasya Dünyasında Ticaretin Gelişimi ARK416 8 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ARKEOLOJİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Murat TÜRKTEKİ
Ders Veren
Amaç

İlk ticari ürünler, bunların ticaretinin ne şekilde nasıl ve nereden gerçekleştiğinin saptanması bu dersin amacını oluşturur.

Ders İçeriği

Neolitik'ten geç tunç çağı'na kadar yakındoğu'da ticaret

Ders Kaynakları M.Massa/A.Palmisano, Change and continuity in the long- distance exchange networks between western/central Anatolia, northern Levant and northern Mesopotamia, c.3200–1600 BCE. Journal of Anthropological Archaeology 49 , 2018, 65–87.
P.M. Day/D.E. Wilson, Dawn of the amphora: the emergence of Maritime Transport Containers in the Early Bronze Age Aegean. In: S. Demesticha/A.B. Knapp (eds), Maritime Transport Containers in the Bronze- Iron Age Aegean and Eastern Mediterranean. Studies in Mediterranean Archaeology and Literature PB 183Uppsala:Aström’s Förlag 2016, 17–37.
M, Massa, Networks before Empires: Cultural Transfers in Anatolia during the Early Bronze Age. University College London Unpublished PhD dissertation, 2016.
T. Efe, The Theories of the ‘Great Caravan Route’ Between Cilicia and Troy: the Early Bronze Age III period in inland Western Anatolia. Anatolian Studies 57, 2007, 47-64.
V. Şahoğlu, The Anatolian Trade Network and the Izmir Region during the Early Bronze Age, Oxford Journal of Archaeology 274(4), 2005, 339-360.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 101
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,96
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ticaret-Değiştokuş Kavramları Üzerine Bir Değerlendirme
2 Önasya’da Obsidyen ticareti
3 Mezopotamya’da nehir ticareti ile ilgili bulgular
4 Uruk Dönemi’nde Mezopotamya’da ticaret (Kolonileşme)
5 İlk Tunç Çağı’nda karayolu ticareti
6 İlk Tunç Çağı’nda metroloji
7 Ara sınav
8 Anadolu’da İlk Tunç Çağı’nda ticari ürünler
9 Assur Ticaret Kolonileri Çağı ticaret sistemi
10 Geç Tunç Çağı’nda denizcilik ve deniz ticareti
11 Hititlerde Ticaret
12 MÖ. 1. Binyılda doğu akdeniz'de ticaret
13 Genel Değerlendirme
14 Final Sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Teorik ve uygulamalı olarak edindiği bilgileri eğitim, öğretim ve araştırma alanlarında kullanabilir.
Ticaretin gelişimi ile ilgili bilgi edinme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Teorik ve uygulamalı olarak edindiği bilgileri eğitim, öğretim ve araştırma alanlarında kullanabilir. - - - - - - - - - -
Ticaretin gelişimi ile ilgili bilgi edinme - - - - - - - - - -