Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eğitim Yönetimi | İSG215 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin GÜMÜŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
İş sağlığı ve güvenliği alanı başta olmak üzere, iş yerinde her konuda verilecek eğitimin yöntemini, önemi ve gerekliliğini kavramak |
Ders İçeriği |
Eğitimin önemi, eğitim analizi, yetişkin eğitimi, öğretme yöntemleri, etkili sunum teknikleri, etkili konuşma, etkili iletişim, eğitim zorlukları, stres yönetimi, isg de eğitim konuları ve uygulamaları, isg de eğitimle ilgili yasal mevzuatlar |
Ders Kaynakları |
Wayne K. Hoy/ Cecil G. Miskel (2012) “Eğitim Yönetimi Teori, Araştırma ve Uygulama” Çev: Selahattin TURAN Nobel Yayın Dağıtım
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği alanında eğitimin önemi ve eğitimin temel kavramları | Sözlü |
2 | Eğitim ihtiyaç analizi, hedef kişi analizi | Gösterim |
3 | Eğitim programı tasarlama | Sözlü |
4 | Yetişkin eğitimi | Sözlü |
5 | Öğretme yöntem ve teknikleri | Sözlü |
6 | Etkili sunum teknikleri | Sözlü |
7 | Ara Sınav (Vize) | Sözlü |
8 | Etkili iletişim teknikleri | Sözlü |
9 | Etkili konuşma teknikleri | Sözlü |
10 | Ses ve beden dili kullanımı | Sözlü |
11 | Eğitimde karşılaşılan sorunlar ve yönetimi | Sözlü |
12 | Stres ve zaman yönetimi | Sözlü |
13 | İşçi sağlığı ve iş güvenliği alanında eğitim uygulamaları | Sözlü |
14 | İşçi sağlığı ve iş güvenliği eğitimi ile ilgili yasal mevzuatlar | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Eğitim ihtiyaç analizi yapma, eğitim faaliyetlerini planlama, uygulama, değerlendirme bilgi ve becerileri kazanır | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Eğitimin temel kavramlarını tanımlar | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kavrar | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İşçi sağlığı ve iş güvenliği alanında eğitimin önemini ifade eder | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim ihtiyaç analizi yapma, eğitim faaliyetlerini planlama, uygulama, değerlendirme bilgi ve becerileri kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eğitimin temel kavramlarını tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşçi sağlığı ve iş güvenliği alanında eğitimin önemini ifade eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |