Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Acil Durum Yönetimi | İSG238 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Zülfikar AKTEKELİ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Zülfikar AKTEKELİ |
Amaç |
Acil durum ve afet kavramları hakkında bilgi sahibi olmak, tehlike ve risk kavramlarının tanımlamak. Dünya ve Türkiye coğrafyasında görülen afet türleri hakkında bilgi sahibi olmak. Acil durum ve afetlere hazırlık yapmak, mevcut riskleri belirlemek ve karşı önlem almak. Belirlenen karşı önlemleri izlemek ve geliştirmek. Afetlerde ekonomik, çevreyle ilgili, sosyal etkenler hakkında bilgi sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
Dünyada ve ülkemizde yaşanmış afetler verileri hakkında inceleme yapılması, ulusal mevzuat ve uluslararası standartların uygulanması, risk değerlendirme yapılması ve ülkemizde yaşanabilecek afetler için hazırlık yapılması ders içeriğinde öğretilecektir. |
Ders Kaynakları |
Ders notları ve sunumlar
Acil Durum ve Afetlerde Ulaştırma Yönetimi ve Uygulamaları, Anadolu Üniversitesi Afet, Acil Durum ve Endüstriyel Kazalarda İş Sağlığı ve Güvenliği, Anadolu Üniversitesi Ders Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | GİRİŞ | Ders |
2 | TARİHSEL GELİŞİM | Ders |
3 | MEVZUAT | Ders |
4 | TEHLİKE DEĞERLENDİRME | Ders |
5 | RİSK DEĞERLENDİRME | Ders |
6 | RİSK AZALTMA | Ders |
7 | OLAY KOMUTA SİSTEMİ | Ders |
8 | ARA SINAV (GENEL TEKRAR) | Ders |
9 | OLAY YERİ YÖNETİMİ | Ders |
10 | HAZIRLIK VE PLANLAMA | Ders |
11 | MÜDAHALE VE İYİLEŞTİRME | Ders |
12 | YENİDEN YAPILANMA | Ders |
13 | HALK EĞİTİMİ | Ders |
14 | TATBİKAT VE ALIŞTIRMALAR | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Acil durum ve afet kavramlarını bilir. Türkiye coğrafyasında görülen afet türleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tehlike ve risk kavramlarını bilir. Acil durum tatbikatları hakkında mevzuat bilgisine sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Acil durum ve afetlere hazırlık yapabilir, ön risk ve risk değerlendirmesi yapabilir. Risklerin ortadan kaldırılması hakkındaki çalışmaları yürütebilir, aksaklıkları düzeltebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Afetlerin ekonomik, çevreyle ilgili ve sosyal etkenleri hakkında bilgi sahibi olur. Olay yeri yönetiminde ve iyileştirme çalışmalarında görev alabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Acil durum ve afet kavramlarını bilir. Türkiye coğrafyasında görülen afet türleri hakkında bilgi sahibi olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | - | - | - | - | - |
Tehlike ve risk kavramlarını bilir. Acil durum tatbikatları hakkında mevzuat bilgisine sahip olur. | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | - | - | - | - | - |
Acil durum ve afetlere hazırlık yapabilir, ön risk ve risk değerlendirmesi yapabilir. Risklerin ortadan kaldırılması hakkındaki çalışmaları yürütebilir, aksaklıkları düzeltebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | - | - | - | - | - |
Afetlerin ekonomik, çevreyle ilgili ve sosyal etkenleri hakkında bilgi sahibi olur. Olay yeri yönetiminde ve iyileştirme çalışmalarında görev alabilir. | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | 5 | - | - | - | - | - |