Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Gözetimi ve İlk Yardım | İSG239 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sinan GÖÇMEN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Sinan GÖÇMEN |
Amaç |
Sağlık gözetimi ve ilkyardım uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak |
Ders İçeriği |
İş sağlığı gözetimi kavramı, işe giriş muayenesi, gürültülü ortamlarda çalışma, tozlu ortamlarda çalışma, titreşimli işlerde çalışma, Temel ilkyardım uygulamaları, ilkyardım basamakları, ilk müdahale. |
Ders Kaynakları |
Temel ilk yardım
Çalışma Yaşamında Sağlık Gözetimi Rehberi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 97 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İş sağlığı gözetimi kavramı | Ders |
2 | İşe giriş muayenesi | Ders |
3 | Gürültülü ortamlarda çalışma | Ders |
4 | Tozlu ortamlarda çalışma | Ders |
5 | Titreşimli işlerde çalışma | Ders |
6 | Temel ilkyardım uygulamaları | Ders |
6 | Temel ilkyardım uygulamaları | Ders |
6 | Temel ilkyardım uygulamaları | Ders |
9 | İlkyardım | Ders |
9 | İlkyardım | Ders |
11 | Meslek hastalıkları | Ders Seminer |
11 | Meslek hastalıkları | Ders Seminer |
13 | Periyodik sağlık kontrolleri | Ders Seminer |
13 | Periyodik sağlık kontrolleri | Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Meslek hastalıklarının araştırılması | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çalışma Ortamı Gözetimi | Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meslek hastalıklarının araştırılması | 2 | 1 | 1 | 2 | 5 | 3 | - | - | - | - | - |
Çalışma Ortamı Gözetimi | 2 | 1 | 1 | 2 | 5 | 3 | - | - | - | - | - |