Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre ve Atık Yönetimi | İSG236 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Zülfikar AKTEKELİ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Zülfikar AKTEKELİ |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere sürdürülebilir çevre için atıklarıyla ilgili neler yapmaları gerektiğini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Dünyamızı tehdit eden unsurlar; Sürdürülebilir çevre ve atıklar ile ilgili temel kavramlar; Atıkların sınıflandırılması; Atık Yönetimi; Atıkların geri Dönüşümü ve kazanımı, Atık yönetimiyle ilgili kampanya çalışmaları |
Ders Kaynakları |
Ders notu ve sunumlar
Ders Notları Çevre Sağlığı ve Güvenliği, Anadolu Üniversitesi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dünyamızı Tehdit Eden Unsurlar | Ders |
2 | Sürdürülebilir Çevre | Ders |
3 | Atıkların Sınıflandırılması | Ders |
4 | Atıklarımızı Nasıl Azaltabiliriz? | Ders |
5 | Atık Yöntemi | Ders |
6 | Atıkların Bertarafı | Ders |
7 | Atıkların Geri Dönüşümü | Ders |
8 | Ara Sınav (Genel Tekrar) | Ders |
9 | Atıkların Geri Kazanımı | Ders |
10 | Kendi Atık Yönetimini Oluşturma | Ders |
11 | Atık Yönetimiyle İlgili Kampanya Düzenleme | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Atık Yönetimiyle İlgili Kampanya Düzenleme | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Düzenlenen Kampanyanın Sonuçlarının Sunulması | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Düzenlenen Kampanyanın Sonuçlarının Sunulması | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sürdürülebilir çevre ve atık yönetimiyle ilgili kavramları açıklar. Çevreyi tehdit eden unsurları atıklar açısından irdeler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sürdürülebilir çevre için kendine özgü bir atık yönetimi oluşturur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sürdürülebilir çevre için atık yönetimi konusunda farkındalık kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Atıklarını sınıflandırma ve geri dönüşümü/kazanımı mümkün olan atıklarını uygun biçimde atma alışkanlığı edinir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çevresindekileri atık yöntemi konusunda bilinçlendirmek için faaliyetlerde bulunur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilir çevre ve atık yönetimiyle ilgili kavramları açıklar. Çevreyi tehdit eden unsurları atıklar açısından irdeler. | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | - | - | - | - | - |
Sürdürülebilir çevre için kendine özgü bir atık yönetimi oluşturur. | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | - | - | - | - | - |
Sürdürülebilir çevre için atık yönetimi konusunda farkındalık kazanır. | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | - | - | - | - | - |
Atıklarını sınıflandırma ve geri dönüşümü/kazanımı mümkün olan atıklarını uygun biçimde atma alışkanlığı edinir. | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | - | - | - | - | - |
Çevresindekileri atık yöntemi konusunda bilinçlendirmek için faaliyetlerde bulunur. | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | - | - | - | - | - |