Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Makine ve Teçhizat | İSG101 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Osman ÖZDAMAR |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Osman ÖZDAMAR |
Amaç |
Öğrencilerin endüstride kullanılan makine ve teçhizatlar hakkında yeterli bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Temel Kavramlar, Malzeme Bilgisi, Bağlama Elemanları, Güç ve Hareket İletim Elemanları, Talaşlı Üretim Yöntemleri, Talaşsız Üretim Yöntemleri, Pompalar Fanlar Kompresörler, |
Ders Kaynakları |
Atatürk Üniversitesi Yayınları Makine Teçhizat
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Kısa Sınav 2 | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 5 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Makine, Teçhizat, Sistem, Tesisat ve Cihaz Kavramları | Sözlü |
2 | Malzeme Bilgisi | Sözlü |
3 | Bağlama Elemanları | |
4 | Güç ve Hareket İletim Elemanları | Sözlü |
5 | Talaşlı Üretim Yöntemleri | Sözlü |
5 | Talaşlı Üretim Yöntemleri | Sözlü |
7 | Talaşsız Üretim Yöntemleri-1. Kısım | Sözlü |
8 | Talaşsız Üretim Yöntemleri-2. Kısım | Sözlü |
9 | Pompalar, Fanlar ve Kompresörler | Sözlü |
10 | ARA SINAV | Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Yakıtlar ve Yanma | Sözlü |
12 | Kazanlar ve Isı Değiştiricileri | Sözlü |
13 | Yenilenebilir Enerji Dönüşüm Sistemleri | Sözlü |
14 | Hidrolik ve Pünomatik Sistemler | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş Sağlığı ve Güvenliği Programına uygun alanlarda yeterli pratik ve teorik bilgi birikimine sahip olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bilgi ve becerilerini güvenlik ve koruma alanında uygulayabilme yetkinliği kazanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi kazanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Alanında gördüğü dersleri çalışma hayatında uygulamaya dökme becerisi kazanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bireysel ve grup olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni kazanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Sağlığı ve Güvenliği Programına uygun alanlarda yeterli pratik ve teorik bilgi birikimine sahip olur. | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgi ve becerilerini güvenlik ve koruma alanında uygulayabilme yetkinliği kazanır. | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi kazanır. | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
Alanında gördüğü dersleri çalışma hayatında uygulamaya dökme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireysel ve grup olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni kazanır. | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - |