Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ergonomi | İSG108 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Şahabettin HASAR |
Ders Veren | |
Amaç |
İnsanların anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitelerini ve toleranslarını göz önüne alarak, kullandığı nesne ve içinde yer aldığı çevreyle olan ilişkisinin doğal, teknik ve estetik kurallarını öğretmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
İş yerlerinde ergonominin iş verimliliği, işçi sağlığı ve iş güvenliği açısından önemini anlatmaktır. |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ergonomiye Giriş | |
2 | İnsanın Fiziksel, Fizyolojik ve Psikolojik Özellikleri | |
3 | İş ve Enerji Tüketimi | |
3 | İş ve Enerji Tüketimi | |
5 | Antropometri | |
6 | Denetim Elemanları | |
7 | İş Alanı Düzenlemeleri | |
8 | ARA SINAV | |
8 | ARA SINAV(GENEL TEKRAR) | |
9 | Koltuk Ergonomisi | |
10 | Titreşim | |
11 | Ses ve Gürültü | |
11 | Ses ve Gürültü | |
13 | Aydınlatma | |
14 | İklim Özellikleri ve Çalışma Ortamı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşyerindeki ergonomik tehlikeleri tanıyabilme | |||
İnsanın iş üretme kapasitesine göre işyerinde düzenlemeler yapabilme | |||
İşyerindeki fiziksel etmenleri ergonomik olarak düzenleyebilme | |||
İşyeri ortamında ergonomik düzenlemeler yapabilme | |||
Ergonomi ve insanın özellikleri hakkında bilgi sahibi olma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşyerindeki ergonomik tehlikeleri tanıyabilme | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | - | - | - | - | - |
İnsanın iş üretme kapasitesine göre işyerinde düzenlemeler yapabilme | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | - | - | - | - | - |
İşyerindeki fiziksel etmenleri ergonomik olarak düzenleyebilme | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | - | - | - | - | - |
İşyeri ortamında ergonomik düzenlemeler yapabilme | 2 | 1 | 2 | 3 | 5 | 3 | - | - | - | - | - |
Ergonomi ve insanın özellikleri hakkında bilgi sahibi olma | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 4 | - | - | - | - | - |