EN
  • Anasayfa
  • İSG214 İş Hijyeni (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İSG214 - İş Hijyeni
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İş Hijyeni İSG214 3 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin GÜMÜŞ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin GÜMÜŞ
Amaç

Öğrencilere iş yerlerinde iş hijyeninin esaslarını kavratmak ve çalışanları tehdit eden unsurları tanımalarını sağlamak

Ders İçeriği

İş hijyeni ve endüstriyel hijyen, sağlığı tehdit eden unsurların sınıflandırılması, sağlığı tehdit eden unsurların vücuda giriş yollarının tanımlanması, tehlikelerin ortadan kaldırılma yöntemleri, İSG uzmanının görev ve sorumlulukları, mevzuatlarda iş hijyeni, temizlik ve dezenfeksiyon, mikroorganizmalar ve zararları, sektörlere göre hijyen kuralları

Ders Kaynakları 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanun Metni
T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ HİJYEN VE SANİTASYON
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 20
Toplam 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %45
Toplam %45
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %55
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %45
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sağlığı tehdit eden unsurların sınıflandırılması
2 İş hijyeninin tarihsel gelişimi Sözlü
3 Gürültü kaynaklı tehlikeler Sözlü
4 Titreşim kaynaklı tehlikeler Sözlü
5 Aydınlatma-ışın-basınç kaynaklı tehlikeler Sözlü
6 Termal konfor Sözlü
7 Kimyasal Kaynaklı Tehlikeler Sözlü
8 Biyolojik risk etmenleri Sözlü
9 Biyolojik risk yönetmeliği Sözlü
10 Kir çeşitleri ve temizlik Sözlü
11 Hijyen uygulamaları Sözlü
12 psikososyal risk etmenleri Sözlü
13 Mobing ve mücadele yöntemleri Sözlü
14 Ergonomik risk etmenleri Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İş hijyeni kavramının kapsamını tanımlar Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sağlığı tehdit eden unsurların giderilmesi için yöntem önerir Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İş yerinde çalışan sağlığını tehdit eden unsurları sınıflandırır Yazılı Sınav Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Ulusal ve uluslararası iş hijyeni yönetim sistemlerini bilir Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İş hijyeni konusunda genel bilgilendirme yapar Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
İş hijyeni kavramının kapsamını tanımlar 3 - - 2 2 5 - - - - -
Sağlığı tehdit eden unsurların giderilmesi için yöntem önerir 1 - - 1 1 - - - - - -
İş yerinde çalışan sağlığını tehdit eden unsurları sınıflandırır 1 1 1 4 3 5 - - - - -
Ulusal ve uluslararası iş hijyeni yönetim sistemlerini bilir - - - - - - - - - - -
İş hijyeni konusunda genel bilgilendirme yapar - 1 - 3 - - - - - - -