Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Hijyeni | İSG214 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin GÜMÜŞ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin GÜMÜŞ |
Amaç |
Öğrencilere iş yerlerinde iş hijyeninin esaslarını kavratmak ve çalışanları tehdit eden unsurları tanımalarını sağlamak |
Ders İçeriği |
İş hijyeni ve endüstriyel hijyen, sağlığı tehdit eden unsurların sınıflandırılması, sağlığı tehdit eden unsurların vücuda giriş yollarının tanımlanması, tehlikelerin ortadan kaldırılma yöntemleri, İSG uzmanının görev ve sorumlulukları, mevzuatlarda iş hijyeni, temizlik ve dezenfeksiyon, mikroorganizmalar ve zararları, sektörlere göre hijyen kuralları |
Ders Kaynakları |
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanun Metni
T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ HİJYEN VE SANİTASYON |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %45 |
Toplam | %45 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %45 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlığı tehdit eden unsurların sınıflandırılması | |
2 | İş hijyeninin tarihsel gelişimi | Sözlü |
3 | Gürültü kaynaklı tehlikeler | Sözlü |
4 | Titreşim kaynaklı tehlikeler | Sözlü |
5 | Aydınlatma-ışın-basınç kaynaklı tehlikeler | Sözlü |
6 | Termal konfor | Sözlü |
7 | Kimyasal Kaynaklı Tehlikeler | Sözlü |
8 | Biyolojik risk etmenleri | Sözlü |
9 | Biyolojik risk yönetmeliği | Sözlü |
10 | Kir çeşitleri ve temizlik | Sözlü |
11 | Hijyen uygulamaları | Sözlü |
12 | psikososyal risk etmenleri | Sözlü |
13 | Mobing ve mücadele yöntemleri | Sözlü |
14 | Ergonomik risk etmenleri | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş hijyeni kavramının kapsamını tanımlar | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sağlığı tehdit eden unsurların giderilmesi için yöntem önerir | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İş yerinde çalışan sağlığını tehdit eden unsurları sınıflandırır | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Ulusal ve uluslararası iş hijyeni yönetim sistemlerini bilir | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İş hijyeni konusunda genel bilgilendirme yapar | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş hijyeni kavramının kapsamını tanımlar | 3 | - | - | 2 | 2 | 5 | - | - | - | - | - |
Sağlığı tehdit eden unsurların giderilmesi için yöntem önerir | 1 | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - |
İş yerinde çalışan sağlığını tehdit eden unsurları sınıflandırır | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 5 | - | - | - | - | - |
Ulusal ve uluslararası iş hijyeni yönetim sistemlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş hijyeni konusunda genel bilgilendirme yapar | - | 1 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - |