Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ölçme Tekniği ve İş Güvenliği | İSG218 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin GÜMÜŞ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin GÜMÜŞ |
Amaç |
Ölçme Tekniği hakkında altyapı oluşturmak, ölçme cihaz ve sistemlerini kullanabilme yeteneği kazandırmak, kalibrasyon ve ölçme hataları hakkında bilgi altyapısının oluşturulması. |
Ders İçeriği |
Ölçmenin ve ölçüm cihazlarının temel ilkelerini bilir. İş yeri sağlık ve güvenliği için ölçüm yapılması gereken alanları bilir. Ölçme cihazları konusunda teknolojik gelişmeleri takip eder. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
Mevzuatlar Ulusal ve Uluslararası Standartlar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 15 |
Kısa Sınav 2 | 15 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ölçme Tekniğine Giriş ve Tanımlar | |
2 | Ölçme Tekniği ile İlgili Kullanılan Türk Standartları | |
3 | Uluslararası Standart, Norm ve Kurallar | Sözlü |
4 | Boyutlar ve birimler | Sözlü |
5 | İsg de ölçme, gürültü | Sözlü |
6 | İsg de ölçme, titreşim | Sözlü |
7 | İsg de ölçme, termal konfor | Sözlü |
8 | Basınç ölçümü ve etkileri | Sözlü |
9 | İsg de ölçme ile ilgili mevzuatlar | Sözlü |
10 | Ölçüm sonuçlarının raporlanması | Sözlü |
11 | Ölçüm hataları | Sözlü |
12 | Standart sapma | Sözlü |
13 | Ölçme adımları ve kalibrasyon | Sözlü |
14 | Ölçümü yapılan diğer büyüklükler | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler, elde edilen ölçme verilerin değerlendirilme metodlarını tanıyıp,uygulayabileceklerdir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenciler, ilgili ölçme cihaz veya sistemin kullanımını öğreneceklerdir. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenciler, metroloji ile ilgili kalibrasyon, doğruluk, belirsizlik, hassasiyet, tekrarlanabilirlik ve izlenebilirlik kavramlarını özümseyeceklerdir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenciler, ilgili ölçme cihaz veya sistemin çalışma prensibini öğreneceklerdir. | Yazılı Sınav | Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenciler, karşılaşılabilecek ölçme tekniği problemlerinde doğru çözüm için ilgili cihaz, sistem veya metodu seçebileceklerdir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler, elde edilen ölçme verilerin değerlendirilme metodlarını tanıyıp,uygulayabileceklerdir. | - | - | - | 1 | 1 | 3 | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, ilgili ölçme cihaz veya sistemin kullanımını öğreneceklerdir. | 3 | - | - | 1 | 1 | 2 | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, metroloji ile ilgili kalibrasyon, doğruluk, belirsizlik, hassasiyet, tekrarlanabilirlik ve izlenebilirlik kavramlarını özümseyeceklerdir. | 2 | - | - | 1 | 1 | 3 | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, ilgili ölçme cihaz veya sistemin çalışma prensibini öğreneceklerdir. | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, karşılaşılabilecek ölçme tekniği problemlerinde doğru çözüm için ilgili cihaz, sistem veya metodu seçebileceklerdir. | 1 | - | 2 | - | - | 1 | - | - | - | - | - |