Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bina Yönetim Sistemleri | İSG223 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Burak AKTEKELİ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Burak AKTEKELİ |
Amaç |
İşyerleri ve eklentilerinde kullanılan elektrik, aydınlatma, güvenlik vb. sistemler hakkında bilgilendirme. |
Ders İçeriği |
Bina otomasyon sistemleri, Soğutma ve ısıtma sistemleri, Havalandırma ve iklimlendirme sistemleri, Su ve yakıt sağlama sistemleri, Yangın alarm sistemleri, Aydınlatma sistemleri, Elektriksel sistemler, Kesintisiz güç kaynakları ve jeneratörler, Bina içi haberleşme sistemleri, Güvenlik kamera sistemleri, Asansör ve yürüyen merdivenler. |
Ders Kaynakları |
G. A. İlgen, Apartman ve Site Yönetimi, Legal Yayıncılık, 2016.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 8 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 20 | 1 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında bilgilendirme | |
2 | Isıtma sistemleri | |
3 | Soğutma sistemleri | |
4 | Havalandırma ve İklimlendirme Sistemleri | |
5 | Kesintisiz Güç Kaynakları ve Jeneratörler | |
6 | Bina Otomasyon Sistemleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Su ve Yakıt Sağlama Sistemleri | |
8 | Ara Sınav-Su ve Yakıt Sağlama Sistemleri | |
8 | Su ve Yakıt Sağlama Sistemleri | |
9 | Aydınlatma Sistemleri | |
10 | Yangın Alarm Sistemleri | |
11 | Bina İçi Haberleşme Sistemleri | |
12 | Güvenlik Kamera Sistemleri | |
13 | Elektriksel Sistemler | |
14 | Genel Tekrar-İş Sağlığı ve Güvenliği Kültürü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektriksel ve mekaniksel sistemler hakkında bilgi sahibi olur | |||
İş yerlerinde prosesin güvenliği için çalışmalara destek verir. | |||
İş yerlerinde sağlık ve güvenlik tedbirlerini alır. | |||
Sistemlerin etkileşimini öğrenir. | |||
İş yerlerinde kullanılan sistemleri tanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektriksel ve mekaniksel sistemler hakkında bilgi sahibi olur | 1 | - | - | 4 | 4 | 4 | - | - | - | - | - |
İş yerlerinde prosesin güvenliği için çalışmalara destek verir. | 2 | - | 3 | 5 | 4 | 3 | - | - | - | - | - |
İş yerlerinde sağlık ve güvenlik tedbirlerini alır. | 4 | 2 | - | 4 | 5 | 4 | - | - | - | - | - |
Sistemlerin etkileşimini öğrenir. | - | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | - | - | - | - | - |
İş yerlerinde kullanılan sistemleri tanır. | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | - | - | - | - | - |