Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Problem Çözme Yöntemleri | İSG231 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Zülfikar AKTEKELİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Problem çözme tekniklerinin problemlerin analizinde ve çözümünde nasıl uygulandığını göstermektir |
Ders İçeriği |
Problemin Tespiti, Verilerin Toplanması ve Analizi, Problemin Analizi, Problem Çözme Yaklaşımı, Problem Çözme Araç ve Teknikleri |
Ders Kaynakları |
İstatistiksel Kalite Kontrolüne Giriş - Douglas C. MONTGOMERY
Ders notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında bilgilendirme | Ders |
2 | Problemin Tespiti | |
3 | Problemin Analizi | |
4 | Problem Çözme Yaklaşımı | Ders |
5 | Problem Çözme Araç ve Teknikleri | |
6 | Verilerin Toplanması ve Analizi | Ders |
7 | Ara İmtihan | |
8 | Frekans Tabloları ve Histogram | |
9 | Pareto Analizi ve Sebep Sonuç Diyagramları | |
10 | Dağılma Diyagramları ve Hata Yoğunluk Çizelgeleri | |
11 | Kontrol Diyagramlarına Giriş | |
12 | Ortalama , Range ve Standart Sapma Diyagramları | |
13 | Hatalara Odaklanılan Diyagramlar | Ders |
14 | Hatalara Odaklanılan Diyagramlar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Problem çözme sürecinde dikkat edilecek noktaları bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Üst düzey düşünme becerilerinin neden ve nasıl kazandırılması gerektiğini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Problem çözme yöntem ve tekniklerini açıklar ve uygular. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Problem çözme yöntemlerini, alandaki konuların öğretiminde kullanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Problem çözmede araç kullanmanın gerekçelerini ve önemini ifade eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Problem çözme sürecinde dikkat edilecek noktaları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üst düzey düşünme becerilerinin neden ve nasıl kazandırılması gerektiğini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Problem çözme yöntem ve tekniklerini açıklar ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Problem çözme yöntemlerini, alandaki konuların öğretiminde kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Problem çözmede araç kullanmanın gerekçelerini ve önemini ifade eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |