EN
  • Anasayfa
  • İSG206 Koruyucu Ekipman Kullanımı ve Normları (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İSG206 - Koruyucu Ekipman Kullanımı ve Normları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Koruyucu Ekipman Kullanımı ve Normları İSG206 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Burak AKTEKELİ
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Burak AKTEKELİ
Amaç

Çalışanların kullanması gereken Kişisel Koruyucu Donanımların (KKD) standartları, kullanımı, özellikleri, kullanım yerleri, gözetim ve denetimi konularında bilgi edinmelerini sağlamaktır.

Ders İçeriği

KKD'nin tanımı ve özellikleri / KKD çeşitleri . KKD seçimi ve kullanımı / KKD kullanılması gereken işler / Piyasa Gözetim ve Denetimi (PGD) / İlgili mevzuat ve uygulamaları, Standartları

Ders Kaynakları Avrupa Birliği Standartları (EN)
Türk Standartları Enstitüsü (TSE)
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 4 4
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kişisel Koruyucu Donanım Temel Bilgiler
2 Baş ve yüz koruyucu
3 El ve kol koruyucular
4 Kulak Koruyucular
5 Solunum sistemi koruyucular
6 Gövde ve karın bölgesi koruyucuları
7 Ara Sınav
8 Göz ve yüz koruyucular
9 Ayak ve bacak koruyucular
10 Cilt koruyucular
11 Vücut koruyucular
13 Standartlar
13 Standartlar
13 Standartlar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Toplu koruma uygulamalarını ve kişiye yönelik koruma uygulamalarını bilir.
Standartlar ve Akreditasyon Hakkında Bilgi Sahibi Olur.
Kişisel koruyucu donanımların, sınıflandırılmasını, kullanılmasını ve güvenlik şartlarını bilir
Kişisel Koruyucu Donanım Kullanılmasının Gerekli Olabileceği İşler ve Sektörler Hakkında Bilgi Verir.
Kişisel koruyucu donanıma yönelik çalışanların eğitimini verir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Toplu koruma uygulamalarını ve kişiye yönelik koruma uygulamalarını bilir. - - - 4 2 4 - - - - -
Standartlar ve Akreditasyon Hakkında Bilgi Sahibi Olur. - 2 2 - - 4 - - - - -
Kişisel koruyucu donanımların, sınıflandırılmasını, kullanılmasını ve güvenlik şartlarını bilir - - - - - - - - - - -
Kişisel Koruyucu Donanım Kullanılmasının Gerekli Olabileceği İşler ve Sektörler Hakkında Bilgi Verir. - - - - - 5 - - - - -
Kişisel koruyucu donanıma yönelik çalışanların eğitimini verir. - 2 - 4 - - - - - - -