EN
  • Anasayfa
  • İSG220 FMEA (Hata Türü ve Etkileri Analizi) (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İSG220 - FMEA (Hata Türü ve Etkileri Analizi)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
FMEA (Hata Türü ve Etkileri Analizi) İSG220 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Tufan Volkan KÜÇÜK
Ders Veren
Amaç

FMEA' nın amaç ve yararlarını anlamak. FMEA ' nın nasıl uygulanacağını bilmek.

Ders İçeriği

FMEA tanımı ve geçmişi, hata türleri, etkilerini, şiddetini ve olasılıklarını tespit etme ve bunları derecelendirme, risk öncelik göstergesi, FMEA çeşitleri, çevrim içi, dışı kalite kontrol deney kavramı, deney planlamaları, tam ve kesirli faktöriyel tasarımlar, kalite fonksiyonunun yayılımı.

Ders Kaynakları Hata Türü ve Etkileri Analizi (HTEA)ISO 9000 Uygulamasında İşletmelerde (Besim Akın) FMEA ile ilgili çalışmalar
Hata Türü ve Etkileri Analizi (HTEA)ISO 9000 Uygulamasında İşletmelerde (Besim Akın) FMEA ile ilgili çalışmalar
Hata Türü ve Etkileri Analizi (HTEA)ISO 9000 Uygulamasında İşletmelerde (Besim Akın) FMEA ile ilgili çalışmalar
Hata Türü ve Etkileri Analizi (HTEA)ISO 9000 Uygulamasında İşletmelerde (Besim Akın) FMEA ile ilgili çalışmalar
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı, işleyiş hakkında bilgi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Risk, Tehlike, Kaza Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Risk değerlendirme metodları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 FMEA hakkında genel bilgi , FMEA tarihçesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 FMEA faydaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 FMEA formu hazırlama Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Hata ağacı analizi, balık kılçığı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara sınavlar, ders tekrarı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 FMEA bileşenleri, şiddet hesaplama Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 FMEA bileşenleri, Olasılık hesaplama Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 FMEA bileşenleri, Keşfedilebilirlik hesaplama Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 RÖS katsayısı hesaplama Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 FMEA örnek 1 Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 FMEA örnek 2 Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Hataların riskseviyelerini hesaplar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Hataların riskseviyelerini hesaplar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Hataların riskseviyelerini hesaplar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Hataların riskseviyelerini hesaplar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. - - - - - - - - - - -
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir - - - - - - - - - - -
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir - - - - - - - - - - -
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. - - - - - - - - - - -
Hataların riskseviyelerini hesaplar - - - - - - - - - - -
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. - - - - - - - - - - -
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir - - - - - - - - - - -
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir - - - - - - - - - - -
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. - - - - - - - - - - -
Hataların riskseviyelerini hesaplar - - - - - - - - - - -
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. - - - - - - - - - - -
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir - - - - - - - - - - -
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir - - - - - - - - - - -
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. - - - - - - - - - - -
Hataların riskseviyelerini hesaplar - - - - - - - - - - -
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. - - - - - - - - - - -
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir - - - - - - - - - - -
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir - - - - - - - - - - -
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. - - - - - - - - - - -
Hataların riskseviyelerini hesaplar - - - - - - - - - - -