Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
FMEA (Hata Türü ve Etkileri Analizi) | İSG220 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tufan Volkan KÜÇÜK |
Ders Veren | |
Amaç |
FMEA' nın amaç ve yararlarını anlamak. FMEA ' nın nasıl uygulanacağını bilmek. |
Ders İçeriği |
FMEA tanımı ve geçmişi, hata türleri, etkilerini, şiddetini ve olasılıklarını tespit etme ve bunları derecelendirme, risk öncelik göstergesi, FMEA çeşitleri, çevrim içi, dışı kalite kontrol deney kavramı, deney planlamaları, tam ve kesirli faktöriyel tasarımlar, kalite fonksiyonunun yayılımı. |
Ders Kaynakları |
Hata Türü ve Etkileri Analizi (HTEA)ISO 9000 Uygulamasında İşletmelerde (Besim Akın)
FMEA ile ilgili çalışmalar
Hata Türü ve Etkileri Analizi (HTEA)ISO 9000 Uygulamasında İşletmelerde (Besim Akın) FMEA ile ilgili çalışmalar Hata Türü ve Etkileri Analizi (HTEA)ISO 9000 Uygulamasında İşletmelerde (Besim Akın) FMEA ile ilgili çalışmalar Hata Türü ve Etkileri Analizi (HTEA)ISO 9000 Uygulamasında İşletmelerde (Besim Akın) FMEA ile ilgili çalışmalar |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, işleyiş hakkında bilgi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Risk, Tehlike, Kaza | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Risk değerlendirme metodları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | FMEA hakkında genel bilgi , FMEA tarihçesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | FMEA faydaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | FMEA formu hazırlama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Hata ağacı analizi, balık kılçığı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınavlar, ders tekrarı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | FMEA bileşenleri, şiddet hesaplama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | FMEA bileşenleri, Olasılık hesaplama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | FMEA bileşenleri, Keşfedilebilirlik hesaplama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | RÖS katsayısı hesaplama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | FMEA örnek 1 | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | FMEA örnek 2 | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Hataların riskseviyelerini hesaplar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Hataların riskseviyelerini hesaplar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Hataların riskseviyelerini hesaplar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Hataların riskseviyelerini hesaplar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hataların riskseviyelerini hesaplar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hataların riskseviyelerini hesaplar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hataların riskseviyelerini hesaplar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hataların riskseviyelerini hesaplar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |