EN
  • Anasayfa
  • TDE5007 Edebiyat Bilgi ve Teorileri I (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TDE5007 - Edebiyat Bilgi ve Teorileri I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Edebiyat Bilgi ve Teorileri I TDE5007 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru-Cevap, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ
Ders Veren
Amaç

Nazım şekilleri aracılığıyla Divân Edebiyatının kültür ve medeniyeti hakkında bilgi sahibi olmak, Nazım şekillerinin tasnifini yapabilmek , Nazım şekilleri ve türlerine getirilen yeni yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olmak.

Ders İçeriği

Edebiyatın şekil ve içerik özelliklerini kavramak Klasik ve modern şiir çözümlemeleri için gerekli altyapıyı oluşturmak

Ders Kaynakları BİLGEGİL, Kaya;Edebiyat Bilgi ve Teorileri,Enderun Kitabevi, İstanbul, 1989.
İZ, Fahir; Eski Türk Edebiyatında Nazım-I, Akçağ Yayınları, Ankara, 1995
TANPINAR, Ahmet Hamdi; Edebiyat Üzerine Makaleler, Dergâh Yayınları, İstanbul 1992.
BANARLI, Nihad Sami;Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul, 1987.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Edebiyat biliminin içeriği Ders Tartışmalı Ders Sözlü
2 Edebiyat biliminin çalışma alanları Ders Tartışmalı Ders Sözlü
3 Şairin yetişmesini sağlayan zihinsel koşulları anlamak Ders Tartışmalı Ders Sözlü
4 Şairin yetişmesini sağlayan sosyal ve siyasal koşulları anlamak Ders Tartışmalı Ders Sözlü
5 Eski Türk edebiyatının kaynakları Ders Tartışmalı Ders Sözlü
6 Eski Türk edebiyatının dönemleri Ders Tartışmalı Ders Sözlü
7 Nazım şekilleri ve özellikleri Ders Tartışmalı Ders Sözlü
8 Ara sınav Problem Çözme
9 Şiirde ahengi sağlayan unsurlar Ders Tartışmalı Ders Sözlü
9 Şiirde ahengi sağlayan unsurlar Ders Tartışmalı Ders Sözlü
11 Nesir türünün özellikleri Ders Tartışmalı Ders Sözlü
11 Nesir türünün özellikleri Ders Tartışmalı Ders Sözlü
13 Klasik Türk nesri Ders Tartışmalı Ders Sözlü
14 Genel değerlendirme Ders Tartışmalı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Divân Edebiyatının kültür ve medeniyeti hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Şiir formlarınının aralarındaki farkları ayırt edebilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Edebiyat biliminin özelliklerini kavrar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Şiirin biçim ve ahenk özelliklerini kavrar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Nesir türünün özelliklerini kavrar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Divân Edebiyatının kültür ve medeniyeti hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Şiir formlarınının aralarındaki farkları ayırt edebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Edebiyat biliminin özelliklerini kavrar. - - - - - - - - - - - - - - -
Şiirin biçim ve ahenk özelliklerini kavrar. - - - - - - - - - - - - - - -
Nesir türünün özelliklerini kavrar. - - - - - - - - - - - - - - -