EN
  • Anasayfa
  • TDE5008 Edebiyat Bilgi ve Teorileri II (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TDE5008 - Edebiyat Bilgi ve Teorileri II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Edebiyat Bilgi ve Teorileri II TDE5008 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru-Cevap, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ
Ders Veren
Amaç

Yeni Türk Edebiyatının dönem özelliklerini kavramak Modern edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak Modern dönem edebi metinlerini çözümleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak

Ders İçeriği

Edebiyatın şekil ve içerik özelliklerini kavramak Klasik ve modern şiir çözümlemeleri için gerekli altyapıyı oluşturmak

Ders Kaynakları Terry Eagleton, Edebiyat Kuramı, Ayrıntı Yayınları, 2000
Terry Eagleton, Şiir Nedir?, Agora Yayınları, 2005
Berna Moran, Edebiyat Kuramı ve Eleştiri, İletişim Yayınları, 2006
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yeni Türk Edebiyatının mahiyeti Ders Tartışmalı Ders Sözlü
1 Yeni Türk Edebiyatının mahiyeti Ders Tartışmalı Ders Sözlü
3 Yeni Türk Edebiyatının çalışma alanları Ders Tartışmalı Ders Sözlü
4 Yeni Türk Edebiyatını oluşturan siyasi, sosyal ve kültürel kaynaklar Ders Tartışmalı Ders Sözlü
4 Yeni Türk Edebiyatını oluşturan siyasi, sosyal ve kültürel kaynaklar Ders Tartışmalı Ders Sözlü
6 Modern edebiyat kuramları Ders Tartışmalı Ders Sözlü
6 Modern edebiyat kuramları Ders Tartışmalı Ders Sözlü
8 Ara sınav Problem Çözme
9 Edebiyat ve modernizm Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Edebiyat ve modernizm Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Edebiyat ve postmodernizm Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Modern şiirin biçim ve içerik özellikleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Modern romanın biçim ve içerik özellikleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Postmodern romanın biçim ve içerik özellikleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yeni Türk edebiyatının kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Edebiyat kuramları arasındaki farkları ayırt edebilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Modern edebiyatın özelliklerini kavrar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Postmodern edebiyatın özelliklerini kavrar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Modern ve postmodern metin çözümlemesi yapabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Yeni Türk edebiyatının kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Edebiyat kuramları arasındaki farkları ayırt edebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Modern edebiyatın özelliklerini kavrar. - - - - - - - - - - - - - - -
Postmodern edebiyatın özelliklerini kavrar. - - - - - - - - - - - - - - -
Modern ve postmodern metin çözümlemesi yapabilir. - - - - - - - - - - - - - - -