Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eski Türk Edebiyatının Kaynakları I | TDE5015 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, ödev |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI |
Amaç |
Bu dersin amacı, eski Türk edebiyatının temel kaynaklarını ve bunlarla ilgili çalışmaları tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
1. Yazma eserlerin özellikler ve bunlarla ilgili çalışmalar. 2. Divanlar ve mecmuaların özellikleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. 3. Edebiyat bilgi ve kuramıyla ilgili eserleri ve bunlarla ilgili çalışmalar. 4. Biyografik ve ansiklopedik eserler ve bunlarla ilgili çalışmalar. 5. Kaynak sözlükler ve bunlarla ilgili çalışmalar. 6. Edebiyat tarihleri ve antolojiler. 7. Arap ve Fars edebiyatındaki benzer temel eserler ve bunlarla ilgili çalışmalar. |
Ders Kaynakları |
Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar, Ahmet Talat [ONAY], (Haz. Cemal
KURNAZ), Ankara 1992.
Canım, Rıdvan (2016). Divan Edebiyatının Kaynakları. İstanbul. sen, M., Horata, O., Macit, M., Kılıç, F., Aksoyak, İ. H. (2005). Eski Türk Edebiyatı El Kitabı. 3.bs., Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 20 |
Ödev 2 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Eski Türk edebiyatının temel kaynakları: Genel bilgi | Ders |
2 | Yazma Eserlerin Özellikleri ve çalışmalar | Ders |
3 | Divanlar ve mecmuaların özellikleri ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
4 | Biyografik ve ansiklopedik eserler ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
4 | Biyografik ve ansiklopedik eserler ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
4 | Biyografik ve ansiklopedik eserler ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
9 | Kaynak sözlükler ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
10 | Edebiyat tarihleri ve antolojiler ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
10 | Edebiyat tarihleri ve antolojiler ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
12 | Arap edebiyatının temel kaynakları ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
13 | Fars edebiyatının temel kaynakları ve bunlarla ilgili çalışmalar | Ders |
14 | Genel sınav ve(ya) dönem çalışması hazırlama | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu dersin sonunda öğrenciler; yazma eserlerin özelliklerini, bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Divanlar ve mecmuaların özelliklerini ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Edebiyat bilgi ve kuramıyla ilgili eserleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Biyografik ve ansiklopedik eserleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kaynak sözlükleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu dersin sonunda öğrenciler; yazma eserlerin özelliklerini, bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Divanlar ve mecmuaların özelliklerini ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Edebiyat bilgi ve kuramıyla ilgili eserleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyografik ve ansiklopedik eserleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kaynak sözlükleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |