EN
  • Anasayfa
  • TDE5017 Farsça I (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TDE5017 - Farsça I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Farsça I TDE5017 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK
Ders Veren
Amaç

Eski Türk edebiyatının kaynaklarının başında Fars edebiyatı, mitolojisi ve kültürü gelmektedir. Farsçaya özgü kimi gramer kuralları tamlama ve sözcükler bu dönemde Eski Türk edebiyatında sıklıkla yer bulmuştur. Bunların doğru ve eksiksiz bir biçimde anlaşılması temel Farsça bilgisini gerektirmektedir.

Ders İçeriği

Farsça gramer kurallarını öğretilmesi

Ders Kaynakları Hayyampur Abdürresul, Destur-ı Zeban-ı Farisi, Tebriz 1957
Karib, Abdülazim, Destur-ı Zeban-ı Farisi, Tahran 1972
Yıldırım Nimet Farsça Dilbilgisi, Erzurum 1997
Öztürk, Mürsel, Farsça Dilbilgisi, Ankara 1988
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 2 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 3 9
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 3 9
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 4 14 56
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Zamirler: Şahıs zamirleri, mülkiyet zamirleri Ders
2 İşaret zamirleri Ders
3 Sıfatlar, sıfatlarda derecelendirme Ders
4 Niteleme sıfatları, Belirtme sıfatları Ders
5 Fiiller: Basit fiiller, birleşik fiiller Ders
6 Zarflar Ders
7 Bağlaçlar Ders
8 Ön ekler Ders
9 Son ekler Ders
10 Cümlenin öğeleri Ders
11 Cümle çeşitleri: İsim ve fiil cümleleri Ders
12 Basit ve birleşik cümleler Ders
13 Farsça metinlerden seçilmiş örnekler Ders
13 Farsça metinlerden seçilmiş örnekler Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Farsça zamirleri tanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farsça sıfatları tanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farsça fiilleri tanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farsça zarfları tanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farsça cümle yapsını ve özelliklerini tanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Farsça zamirleri tanır - - - - - - - - - - - - - - -
Farsça sıfatları tanır - - - - - - - - - - - - - - -
Farsça fiilleri tanır - - - - - - - - - - - - - - -
Farsça zarfları tanır - - - - - - - - - - - - - - -
Farsça cümle yapsını ve özelliklerini tanır - - - - - - - - - - - - - - -