Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Farsça II | TDE5018 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Eski Türk edebiyatının kaynaklarının başında Fars edebiyatı, mitolojisi ve kültürü gelmektedir. Farsçaya özgü kimi gramer kuralları tamlama ve sözcükler bu dönemde Eski Türk edebiyatında sıklıkla yer bulmuştur. Bunların doğru ve eksiksiz bir biçimde anlaşılması temel Farsça bilgisini gerektirmektedir. |
Ders İçeriği |
Farsça gramer kurallarını öğretilmesi |
Ders Kaynakları |
M. Nazif Şahinoğlu, Farsça Grameri - Sarf ve Nahiv, İstanbul, 1997
Hicabi KIRLANGIÇ,,Farsça Başlangıç, Ankara, 2000. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Farsça tamlama çeşitleri. Zincirleme İsim Tamlaması Mevlana'nın Mesnevisinden okuma parçaları. | Ders |
2 | İşaret zamirleri | Ders |
3 | Sıfatlar, sıfatlarda derecelendirme | Ders |
4 | Niteleme sıfatları, Belirtme sıfatları | Ders |
5 | Fiiller: Basit fiiller, birleşik fiiller | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farsça dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türk ve Fars edebiyatlarındaki belirli örnekleri inceleme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Fars edebiyatlarındaki temel eserleri tanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Klasik dönem Farsça edebi ürünlerini tanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farsça dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk ve Fars edebiyatlarındaki belirli örnekleri inceleme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fars edebiyatlarındaki temel eserleri tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klasik dönem Farsça edebi ürünlerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |