Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Filolojik Araştırma Teknikleri | TDE5019 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Oktay Selim KARACA |
Ders Veren | |
Amaç |
Filoloji bilimini ve gelişim tarihini tanıtmak. Paleografi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Tekstoloji (metinbilim), sözlük bilgisi ve bibliyografya disiplinlerini tanıtmak. Diplomatik ve eleştirili basım hakkında bilgi vermek. Bibliyoloji bilimini tanıtmak ve gramer ve gramerciliğin gelişimini öğretmek. |
Ders İçeriği |
Filoloji bilimini ve gelişim tarihini genel çizgileriyle tanıma. Paleografi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi araştırmalarında kullanma. Tekstoloji (metinbilim) çalışması yapma. Diplomatik basım ve eleştirili basım çalışmaları yapma. Yayımlanmış eserleri bibliyoloji bilimi ışığında değerlendirme. |
Ders Kaynakları |
Bayrav, S., Filolojinin Oluşumu, İstanbul, 1998.
ulum, M., Tarihi Metin Çalışmalarında Usul (Menakıbu'l-Kudsiyye Üzerinde Bir Deneme), İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Filoloji bilimi ve filoloji tarihi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
2 | Filoloji tarihi, karanlık dönem, hümanizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
3 | Paleografi, yöntemleri, yazı tarihi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
4 | Diplomatik bilimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
5 | Eleştirili basım | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
5 | Eleştirili basım | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
5 | Eleştirili basım | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
8 | Metinbilim (tekstoloji) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
9 | Sözlük bilgisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
10 | Bibliyoloji | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
11 | Gramer, tarihi, gelişmesi, çağdaş gramer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
11 | Gramer, tarihi, gelişmesi, çağdaş gramer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
13 | Filolojik eleştiri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
14 | Edebiyat tarihi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Filoloji bilimini ve gelişim tarihini genel çizgileriyle tanır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Paleografi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi araştırmalarında kullanabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Tekstoloji (metinbilim) çalışması yapabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Diplomatik basım ve eleştirili basım çalışmaları yapabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Yayımlanmış eserleri bibliyoloji bilimi ışığında değerlendirebilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Filoloji bilimini ve gelişim tarihini genel çizgileriyle tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Paleografi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi araştırmalarında kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tekstoloji (metinbilim) çalışması yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diplomatik basım ve eleştirili basım çalışmaları yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yayımlanmış eserleri bibliyoloji bilimi ışığında değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |