Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karluk Grubu Türk Lehçeleri | TDE5027 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Oktay Selim KARACA |
Ders Veren | |
Amaç |
Karluk grubu Türk lehçelerini ana hatlarıyla öğrenmelerini ve bu lehçeler üzerine lisansüstü düzeyde alan araştırmaları yapabilmelerini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Karluk grubu Türk lehçelerinden Özbek Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenme. Özbek Türkçesinin yayılma alanlarını ve Özbek ediplerini tanıma. Özbek Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenme. Özbek Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenme. Özbek Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapma. |
Ders Kaynakları |
Yakubov, A., Uluğbek Hazinesi, Taşkent, 1994.
Kadiri, A. Ötken Künler, Taşkent, 1994. Coşkun, V., Özbek Türkçesi Grameri, Ankara, 2000 Ercilasun, A. B., Türk Lehçeleri Grameri, Ankara, 2007. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Özbek Türkleri ve kısaca Özbekistan tarihi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
2 | Özbek Türkçesinin Türk lehçeleri arasındaki yeri ve Özbek Kiril alfabesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
3 | Özbek Türkçesinin fonetik özellikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
4 | Özbek Türkçesinin morfolojik özellikleri (isim çekimi) | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
5 | Özbek Türkçesinin morfolojik özellikleri (fiil çekimi, şahıs ekleri ve basit zamanlar)yönetim ilişkisi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
6 | Özbek Türkçesinin morfolojik özellikleri (fiil çekimi, şahıs ekleri ve basit zamanlar) | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
7 | Özbek Türkçesi (fiil şekilleri) | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
7 | Özbek Türkçesi (fiil şekilleri) | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
9 | A. Kadiri, Ötken Künler romanı okuma, tercüme, tahlil | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
9 | A. Kadiri, Ötken Künler romanı okuma, tercüme, tahlil | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
9 | A. Kadiri, Ötken Künler romanı okuma, tercüme, tahlil | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
12 | A. Yakubov Uluğbek Hazinesi romanı, okuma, tercüme, tahlil | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
12 | A. Yakubov Uluğbek Hazinesi romanı, okuma, tercüme, tahlil | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
12 | A. Yakubov Uluğbek Hazinesi romanı, okuma, tercüme, tahlil | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Karluk grubu Türk lehçelerinden Özbek Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Özbek Türkçesinin yayılma alanlarını ve Özbek ediplerini tanır..Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Özbek Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Özbek Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Özbek Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Karluk grubu Türk lehçelerinden Özbek Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özbek Türkçesinin yayılma alanlarını ve Özbek ediplerini tanır..Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özbek Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özbek Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özbek Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |