Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kırgızca | TDE5030 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüze yüze. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Oktay Selim KARACA |
Ders Veren | |
Amaç |
Kırgız Türkçesini ana hatlarıyla öğrenmelerini ve bu lehçe üzerine lisansüstü düzeyde alan araştırmaları yapabilmelerini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Kırgız Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenme. Kırgız Türkçesinin yayılma alanlarını ve Kırgız ediplerini tanıma. Kırgız Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenme. Kırgız Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenme. Kırgız Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapma. |
Ders Kaynakları |
Ercilasun, A. B., Türk Lehçeleri Grameri, Ankara, 2007.
Kasapoğlu, Ç. H., Kırgız Türkçesi Grameri, Ankara, 2005. Yudahin, K. K., Kırgız Sözlüğü |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | KırgızTürkleri ve kısaca Kırgızistan tarihi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
2 | Kırgız Türkçesinin Türk lehçeleri arasındaki yeri ve Kırgız Kiril alfabesi Kırgız Türkçesinin fonetik özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
3 | Kırgız Türkçesinin morfolojik özellikleri (isim çekimi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
4 | Kırgız Türkçesinin morfolojik özellikleri (fiil çekimi, şahıs ekleri ve basit zamanlar)yönetim ilişkisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Kırgız Türkçesinin morfolojik özellikleri (fiil çekimi, şahıs ekleri ve basit zamanlar) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
6 | Kırgız Türkçesi (fiil şekilleri) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
6 | Kırgız Türkçesi (fiil şekilleri) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
8 | Kasım Tınıstanov, Bilim Tügünbös Baylık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
9 | Keneş Cusupov, Süyülü Degen Süzüp Ötüü Denizden | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
10 | Süyünbay Eraliyev, Saga Aytkan Sır | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
10 | Süyünbay Eraliyev, Saga Aytkan Sır | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
12 | Midin Alibayev, Enenin Süyüüsü l | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
12 | Midin Alibayev, Enenin Süyüüsü l | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
12 | Midin Alibayev, Enenin Süyüüsü l | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kırgız Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenme. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kırgız Türkçesinin yayılma alanlarını ve Kırgız ediplerini tanıma. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kırgız Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenme. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kırgız Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenme. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kırgız Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapma. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kırgız Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kırgız Türkçesinin yayılma alanlarını ve Kırgız ediplerini tanıma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kırgız Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kırgız Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kırgız Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |