Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Oğuz Grubu Türk Lehçeleri | TDE5032 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Oktay Selim KARACA |
Ders Veren | Doç. Dr. Halilibrahim ERTÜRK |
Amaç |
Oğuz grubu Türk lehçelerini ana hatlarıyla öğrenmelerini ve bu lehçeler üzerine lisansüstü düzeyde alan araştırmaları yapabilmelerini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Oğuz grubu Türk lehçelerinden Azerbaycan Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenme. Azerbaycan Türkçesinin yayılma alanlarını ve Azerbaycan ediplerini tanıma. Azerbaycan Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenme. Azerbaycan Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenme. Azerbaycan Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapma. |
Ders Kaynakları |
Ercilasun, A. B., Türk Lehçeleri Grameri, Ankara, 2007
Baskakov, N. A. Vvevdeniye v izuçeniye tyurkskih yazıkov, Moskva, 1968. Türkiye Dışındaki Türk Edebiyatları Antolojisi, Kültür Bakanlığı Yay. Anar, Beş Mertebeli Evin Altıncı Mertebesi, Bakı, 1981. Elçin, Ağ Deve, Bakı, 1985 Akpınar, Y., XIX-XX. Asırda Azeri Edebiyatı, İstanbul, 1998. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Azerbaycan Türkleri ve kısaca Azerbaycan tarihi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | Hafta Azerbaycan Türkçesinin Türk lehçeleri arasındaki yeri ve Azerbaycan Kiril alfabesi Anlatım, soru-cevap | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Azerbaycan Türkçesinin fonetik özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | Azerbaycan Türkçesinin morfolojik özellikleri (isim çekimi) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Azerbaycan Türkçesinin morfolojik özellikleri (fiil çekimi, şahıs ekleri ve basit zamanlar)yönetim ilişkisi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Azerbaycan k Türkçesinin morfolojik özellikleri (fiil çekimi, şahıs ekleri ve basit zamanlar) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Azerbaycan Türkçesi (fiil şekilleri) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Azerbaycan Türkçesi (fiil şekilleri) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Azerbaycan edebiyatından seçme metinler fonetik, morfolojik ve sentaktik tahliller | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Azerbaycan edebiyatından seçme metinler fonetik, morfolojik ve sentaktik tahliller | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Azerbaycan edebiyatından seçme metinler fonetik, morfolojik ve sentaktik tahlille | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Azerbaycan edebiyatından seçme metinler fonetik, morfolojik ve sentaktik tahlille | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Azerbaycan edebiyatından seçme metinler fonetik, morfolojik ve sentaktik tahlille | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Azerbaycan edebiyatından seçme metinler fonetik, morfolojik ve sentaktik tahlille | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Oğuz grubu Türk lehçelerinden Azerbaycan Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Azerbaycan Türkçesinin yayılma alanlarını ve Azerbaycan ediplerini tanır.. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Azerbaycan Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Azerbaycan Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Azerbaycan Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Oğuz grubu Türk lehçelerinden Azerbaycan Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenir | 5 | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | 5 | - | - | - | - |
Azerbaycan Türkçesinin yayılma alanlarını ve Azerbaycan ediplerini tanır.. | 5 | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | 5 | - | - | - | - |
Azerbaycan Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenir. | 5 | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | 5 | - | - | - | - |
Azerbaycan Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenir. | 5 | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | 5 | - | - | - | - |
Azerbaycan Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapabilir. | 5 | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | 5 | - | - | - | - |