Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Rusça I | TDE5042 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Oktay Selim KARACA |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkoloji araştırmalarında Rusça yazılmış kaynaklardan yararlanabilme, sözlük yardımıyla tercümeler yapabilme bilgi ve becerisi kazandırmak.. |
Ders İçeriği |
Rus Kiril alfabesini okur ve bu alfabeyle yazma. Basit isim cümlelerini kurma. İsim ve sıfatların cinsiyetlerini tanıma. İsim ve sıfatların çokluklarını yapma. Üç temel zamanda basit cümleler kurma. |
Ders Kaynakları |
. Antonova, V. Ye., Nahabina, M.M., Safronova, M.V., Tolstıh, A.A., Doroga v Rossiyu 1, Multilingual, İstanbul, 2003
Miller, L.V., Politova, L.V., , Rıbakova, İ.Ya., Uçebnik- 28 urokov russkogo yazıka dlya naçinayuşçih, Multilingual, İstanbul, 2004. Havronina, S.A., Harlamova, L.A., Russkiy yazık, Multilingual, İstanbul, 2005.2004. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Rus Kiril alfabesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
2 | Tanışma, tanıştırma, yakın çevredeki eşyaların isimleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
2 | Tanışma, tanıştırma, yakın çevredeki eşyaların isimleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
4 | Yazma, okuma ve telaffuz çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
5 | İsim cümleleri (bu nedir? Ben …ım vs.) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
5 | İsim cümleleri (bu nedir? Ben …ım vs.) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
7 | Rusçada cinsiyet (isimlerde) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
8 | Rusçada cinsiyet (sıfatlarda) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
9 | Rusçada çokluk ve çoklukta cinsiyet | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
10 | Ben, sen, o ve benim, senin, onun kavramları ve bunların çoklukları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
11 | Rusçada yönler ve adres tarifi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
12 | Fiil çekimi- Şimdiki zaman | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
13 | Fiil çekimi- Gelecek zaman | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
14 | Fiil çekimi- Geçmiş zaman | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Rus Kiril alfabesini okur ve bu alfabeyle yazabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Basit isim cümlelerini kurabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
İsim ve sıfatların cinsiyetlerini tanır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
İsim ve sıfatların çokluklarını yapabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Üç temel zamanda basit cümleler kurabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rus Kiril alfabesini okur ve bu alfabeyle yazabilir. | 5 | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - |
Basit isim cümlelerini kurabilir. | 5 | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - |
İsim ve sıfatların cinsiyetlerini tanır. | 5 | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - |
İsim ve sıfatların çokluklarını yapabilir. | 5 | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - |
Üç temel zamanda basit cümleler kurabilir. | 5 | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - |