Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | TDE5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze ve sınıf dışı çalışma |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZYİĞİT Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK Doç. Dr. Halilibrahim ERTÜRK Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Amaç |
Tez çalışması için kaynakları ve metotları öğrenme |
Ders İçeriği |
Tez çalışması |
Ders Kaynakları |
ARMAY, U. (1981). Bilimsel Araştırma ve Teknikleri El Kitabı, İstanbul.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 35 | 14 | 490 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 504 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 19,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tez çalışmasının önemini öğrenme | Tartışmalı Ders |
2 | Tez konusu tespiti için kaynak tarama | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
3 | Tez araştırması ile ilgili kaynakların seçilmesi | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
4 | Belirlenen konu hakkında kütüphane araştırması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
6 | Belirlenen konu hakkında tartışma yapılması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
8 | Belirlenen konu hakkında internet taraması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
9 | Kaynaklar hakkında tartışma yapılması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
8 | Belirlenen konu hakkında internet taraması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |