Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Mesnevi Edebiyatı | TDE5047 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZYİĞİT |
Ders Veren | |
Amaç |
Mesnevi nazım şeklinin oluşumu ve tarihi gelişimi ve özelliklerini kavramak, Türk edebiyatında önemli mesnevi yazarları ve bunların eserlerini tanımak. Hamse geleneği ve önemli hamse yazarlarını tanımak. |
Ders İçeriği |
Mesnevi türünün tanınması, Türk edebiyatı geleneği içinde mesnevinin yeri, Mesnevi nazım şekli ile eser veren önemli şairler, Mesnevi nazım şeklinin önemli örnekleri |
Ders Kaynakları |
Ahmet Kartal, Doğunun Uzun Hikayesi Türk Edebiyatında Mesnevi, İstanbul 2014.
Numan Külekçi, Mesnevi Edebiyatı Antolojisi, Erzurum 1999. Amil Çelebioğlu, Türk Edebiyatında Mesnevi, İstanbul 2018. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mesnevi nedir? | Ders |
2 | Mesnevinin oluşumu ve tarihi gelişimi | Ders |
3 | Klasik bir mesnevinin bölümleri | |
4 | Mesnevilerin konularına göre tasnifi | Ders |
5 | XIV. yüzyıla kadar Türk Edebiyatında Mesneviler | Ders |
6 | XIV. yüzyıl mesnevileri | Ders |
7 | XV. yüzyıl mesnevileri | Ders |
7 | XV. yüzyıl mesnevileri | Ders |
9 | XVI. yüzyıl mesnevileri | Ders |
9 | XVI. yüzyıl mesnevileri | Ders |
11 | XVII. yüzyıl mesnevileri | Ders |
11 | XVII. yüzyıl mesnevileri | Ders |
13 | XVIII. yüzyıl mesnevileri | Ders |
14 | XIX. yüzyıl mesnevileri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesnevi nazım şeklini tanımlar. Mesnevi metinlerini tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türk mesnevi tarihini anlatır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türk mesnevi tarihinin önemli metinlerini yorumlar ve karşılaştırır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Önemli mesnevi yazarlarını tanır ve mesnevi metinleriyle ilgili bilgisini geliştirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mesnevi tarihi ve mesnevi metinleriyle ilgili hüküm verir, yorumlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesnevi nazım şeklini tanımlar. Mesnevi metinlerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk mesnevi tarihini anlatır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk mesnevi tarihinin önemli metinlerini yorumlar ve karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Önemli mesnevi yazarlarını tanır ve mesnevi metinleriyle ilgili bilgisini geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesnevi tarihi ve mesnevi metinleriyle ilgili hüküm verir, yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |