Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkmence | TDE5048 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Oktay Selim KARACA |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkmen Türkçesini ana hatlarıyla öğrenmelerini ve bu lehçe üzerine lisansüstü düzeyde alan araştırmaları yapabilmelerini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Türkmen Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenme. Türkmen Türkçesinin yayılma alanlarını ve Kırgız ediplerini tanıma. Türkmen Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenme. Türkmen Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenme. Türkmen Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapma. |
Ders Kaynakları |
Türkiye Dışındaki Türk Edebiyatları Antolojisi, Kültür Bakanlığı Yay.
Baskakov, A.N., Vvedeniye v izuçeniye tyurkskih yazıkov, Moskva, 1969. Ercilasun, A. B., Türk Lehçeleri Grameri, Ankara, 2007. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | TürkmenTürkleri ve kısaca Türkmenistan tarihi | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
2 | Türkmen Türkçesinin Türk lehçeleri arasındaki yeri ve Türkmen Kiril alfabesi | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
3 | Türkmen Türkçesinin fonetik özellikleri | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
4 | Türkmen Türkçesinin morfolojik özellikleri (isim çekimi) | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
5 | Türkmen Türkçesinin morfolojik özellikleri (fiil çekimi, şahıs ekleri ve basit zamanlar)yönetim ilişkisi | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
6 | Türkmen Türkçesinin morfolojik özellikleri (fiil çekimi, şahıs ekleri ve basit zamanlar) | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
7 | Türkmen Türkçesi (fiil şekilleri) | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
7 | Türkmen Türkçesi (fiil şekilleri) | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
9 | Türkmen Türkçesi örnekleri | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
9 | Türkmen Türkçesi örnekleri | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
9 | Türkmen Türkçesi örnekleri | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
9 | Türkmen Türkçesi örnekleri | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
9 | Türkmen Türkçesi örnekleri | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
9 | Türkmen Türkçesi örnekleri | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkmen Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Türkmen Türkçesinin yayılma alanlarını ve Kırgız ediplerini tanır.. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Türkmen Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Türkmen Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Türkmen Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkmen Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkmen Türkçesinin yayılma alanlarını ve Kırgız ediplerini tanır.. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkmen Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkmen Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkmen Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |