EN
  • Anasayfa
  • TDE5051 Yeni Türk Edebiyatında Roman ve Hikâye I (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TDE5051 - Yeni Türk Edebiyatında Roman ve Hikâye I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yeni Türk Edebiyatında Roman ve Hikâye I TDE5051 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Sözlü anlatım, tartışma, karşılaştırma, örnekleme, soru-cevap gibi yöntem ve teknikler kullanılır.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ
Ders Veren Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ
Amaç

Romanla ilgili genel bilgileri edinmek; örnekler üzerinde roman çözümlemesi yapmayı öğrenmek, Türk romanının ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri tespit etmek.

Ders İçeriği

Romanın ortaya çıkışı Roman-gelenek ilişkisi Tanzimat dönemi Türk romanı Servet-i Fünun devri Türk romanı

Ders Kaynakları Moran, Berna. (1983) Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 1, İstanbul, İletişim Yayınları.
Forster, M.E. (1982) Roman Sanatı, Çev. Ünal Aytür, İstanbul, Adam Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 20
Ödev 2 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 12 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 12 12
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 12 12
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 12 12
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 12 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 12 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 12 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 12 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 1 12 12
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 12 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 196
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,69
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Romanın tanımı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
2 Dünya edebiyatında ortaya çıkışı, ilk örnekler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
3 Türk edebiyatında romanın ortaya çıkışı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
4 Romanın unsurları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
4 Romanın unsurları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
6 Romanda ve hikâyede anlatım teknikleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
7 Roman çözümlemesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
8 Ara sınav Problem Çözme
9 Anlatım teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Anlatım teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Anlatım teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Hikaye Tahlilleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 RomanTahlilleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Genel Değerlendirme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Romanla ilgili genel bilgileri edinebilecektir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Romanın dünya edebiyatında ortaya çıkışını ve ilk örnekleri tanır. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türk edebiyatındaki ilk romanları tanır. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
ÖÇ-4 Bu türlerin dünya edebiyatındaki tipik örneklerini kaydeder. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Roman çözümlemesi yapabilecektir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Romanla ilgili genel bilgileri edinebilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Romanın dünya edebiyatında ortaya çıkışını ve ilk örnekleri tanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Türk edebiyatındaki ilk romanları tanır. - - - - - - - - - - - - - - -
ÖÇ-4 Bu türlerin dünya edebiyatındaki tipik örneklerini kaydeder. - - - - - - - - - - - - - - -
Roman çözümlemesi yapabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -