Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeni Türk Edebiyatında Tenkit I | TDE5055 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste Tanzimat’tan Cumhuriyet’e kadar öne çıkan tenkit metinleri ele alınacaktır. |
Ders İçeriği |
Tenkit kavramının edebiyat incelemelerindeki önemi. Tanzimat’tan Cumhuriyet’e edebî tenkit metinlerini yorumlama. Kuram ve tenkit arasındaki farklılıkları mukayese etmek. |
Ders Kaynakları |
İkinci Meşrutiyet Devrinde Tenkit, Bilge Ercilasun
Edebiyat Tarihi ve Tenkit, Bilge Ercilasun Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Berna Moran |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 12 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 12 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 12 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 12 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 12 | 24 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 12 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 12 | 24 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 209 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tenkit Kavramı | Tartışmalı Ders |
2 | Klasik Türk Edebiyatında Tenkit Örnekleri | Tartışmalı Ders |
3 | Tanzimat Döneminde Süreli Yayınlarda Tenkit | Tartışmalı Ders |
4 | Tanzimat Dönemi Tenkit Metinleri İnceleme | Tartışmalı Ders |
4 | Tanzimat Dönemi Tenkit Metinleri İnceleme | Tartışmalı Ders |
6 | Servet-i Fünun Döneminde Edebî Eleştiri | Tartışmalı Ders |
7 | Millî Edebiyat ve Meşrutiyet Dönemlerinde Tenkit | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Genç Kalemlerin Ortaya Çıkışı | Tartışmalı Ders |
10 | Yeni Lisan Manifestosu | Tartışmalı Ders |
11 | Yahya Kemal’in Edebî Görüşü | Tartışmalı Ders |
12 | Türkçü Eleştiri | Tartışmalı Ders |
12 | Türkçü Eleştiri | Tartışmalı Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tenkit kavramının edebiyat incelemelerindeki önemini anlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e edebî tenkiti temel metinlerini yorumlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Önemli tenkit yazarlarının temel yaklaşımlarını kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kuram ve tenkit arasındaki farklılıkları mukayese eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yeni eleştiri metinleri kaleme alırken ölçüleri kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tenkit kavramının edebiyat incelemelerindeki önemini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e edebî tenkiti temel metinlerini yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Önemli tenkit yazarlarının temel yaklaşımlarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kuram ve tenkit arasındaki farklılıkları mukayese eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni eleştiri metinleri kaleme alırken ölçüleri kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |