Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Finansal Ekonometri | İKT5505 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | PARA-BANKA VE DIŞ TİCARET - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Muhammed BENLİ |
Ders Veren | |
Amaç |
İktisadi sorunların analizinin ekonometrik yöntemler ile nasıl yapıldığının ele alınması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin bu ders ile beraber ekonometrik yöntemler ile iktisadi olguları kavrayabilme ve değerlendirebilme yetisine sahip olmaları hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Ekonometrik altyapının kısa bir tekrarı ve finansal zaman serilerine giriş, ARCH/GARCH modelleri EViews yardımı ile incelenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Financial Econometrics: From Basics to Advanced Modeling Techniques, Rachev, Mittnik,, Jabozzi, Focardi, Jaić
Gujarati Damodar, (1999)" Temel Ekonometri" Gujarati Damodar, (1999)" Temel Ekonometri" Financial Econometrics: From Basics to Advanced Modeling Techniques, Rachev, Mittnik,, Jabozzi, Focardi, Jaić Financial Econometrics: From Basics to Advanced Modeling Techniques, Rachev, Mittnik,, Jabozzi, Focardi, Jaić |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 5 | 2 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 186 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İstatistiğe Giriş | Ders |
2 | Ekonometrik Modelin Temel Kavramları | Ders |
3 | Finansal Seriler ve Özellikleri | Ders |
2 | Finansal Ekonometriye Giriş | Tartışmalı Ders |
5 | Geleneksel Birim Kök Testleri | Gösterim Sözlü |
6 | Yapısal Kırılmalı Birim Kök Testleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
7 | Tek ve Çok Değişkenli Zaman Serisi Modellemeleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
8 | Volatilite ve Korelasyon Modelleri – ARCH Modeli | Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Volatilite ve Korelasyon Modelleri – GARCH Modeli | Tartışmalı Ders Gösterim |
10 | Oynaklık öngörüsü: ARCH/GARCH tipi modeller ile öngörü | Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Öngörü değerleme ölçütleri ve ARCH/GARCH tipi modellerin EViews ile tahmini | Tartışmalı Ders Gösterim |
12 | Çok Değişkenli Oynaklık Modelleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
13 | Diagnostik kontrol ve en iyi modelin seçilmesi | Tartışmalı Ders Gösterim |
14 | Eşbütünleşme Testleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Finansal teorileri test edilebilmek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Gösterim Sözlü Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Önceden planlanmış özel beceriler |
Metodolojik yöntemleri kullanabilmek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Finansal ekonometri alanında temel kavram ve konuları açıklayabilmek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal teorileri test edilebilmek | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Metodolojik yöntemleri kullanabilmek | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 |
Finansal ekonometri alanında temel kavram ve konuları açıklayabilmek | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 |