EN
  • Anasayfa
  • İKT5508 Para Politikası (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İKT5508 - Para Politikası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Para Politikası İKT5508 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
PARA-BANKA VE DIŞ TİCARET - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze ve online eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK
Ders Veren
Amaç

Para politikasına, para ve banka kavramlarına ilişkin temel konuları ve değişkenleri tanıtmaktır.

Ders İçeriği

Para politikaları ve bankacılık sistemi, merkez bankası ve ticari banka bilânçosu değişimlerinin etkileri ve etkileşimi, enflasyon ve para politikasıyla işkili yapılar.

Ders Kaynakları Parasız, İ. (2009), Para Teorisi ve Politikası, Ezgi Kitabevi, Bursa.
Keyder, N. (2005), Para Teori-Politika-Uygulama, Seçkin Yayıncılık ve Dağıtım
Parasız, İ. (2009), Para Teorisi ve Politikası, Ezgi Kitabevi, Bursa
Mishkin, Frederic S. (2000), Para Teorisi ve Politikası, (Çeviri: Şıklar, İ., Çakmak, A., Yavuz, S.), Bilim Teknik yAYINEVİ
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Ödev 1 Ödev 1 15 1 15
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 199
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,80
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ticari Banka ve Ticari Banka Yönetiminin Temel İlkeleri
2 Bankacılık Sistemi ve Kaydi Para Yaratılması
3 Para Arzının Belirlenme Mekanizması
4 Merkez Bankası Bilanço Analizi
5 Para Politikası Araçları Sözlü
6 Para Politikası Araçlarına Devam
7 Ara Sınav
8 Döviz Kuruna Müdahale ve Para Politikası
9 Para Politikasının yürütülmesi
10 Para Politikasının yürütülmesinin devamı
11 Para ve Enflasyon
12 Para Politikasının Etkinliği Sorunu
13 Para Politikasının Etkinliği Sorununun devamı
14 Enflasyon Hedeflemesine Dönük Para Politikası Stratejisinin Özellikleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Banka bilânçosunun ve merkez bankası bilânçosunun değerlendirilebilmesi
Para politikasındaki temel kavram ve teorilerin anlaşılması
Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri, fiyat oluşumlarını ve sermaye hareketlerini takip edebilecek, yorumlayabilecek ve sonuç çıkarabilecek bilgiye sahip olma.
Para politikaları ve bankacılık sistemi işleyişi hakkında bilgili olabilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Banka bilânçosunun ve merkez bankası bilânçosunun değerlendirilebilmesi 4 1 2 1 0 0 2 - 1 0 0 0 0
Para politikasındaki temel kavram ve teorilerin anlaşılması 3 1 3 0 1 2 1 0 0 0 0 0 0
Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri, fiyat oluşumlarını ve sermaye hareketlerini takip edebilecek, yorumlayabilecek ve sonuç çıkarabilecek bilgiye sahip olma. 3 1 4 2 0 0 0 0 0 1 1 0 0
Para politikaları ve bankacılık sistemi işleyişi hakkında bilgili olabilme 3 0 2 1 0 1 2 2 3 0 1 0 1