Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Para Politikası | İKT5508 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | PARA-BANKA VE DIŞ TİCARET - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze ve online eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK |
Ders Veren | |
Amaç |
Para politikasına, para ve banka kavramlarına ilişkin temel konuları ve değişkenleri tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
Para politikaları ve bankacılık sistemi, merkez bankası ve ticari banka bilânçosu değişimlerinin etkileri ve etkileşimi, enflasyon ve para politikasıyla işkili yapılar. |
Ders Kaynakları |
Parasız, İ. (2009), Para Teorisi ve Politikası, Ezgi Kitabevi, Bursa.
Keyder, N. (2005), Para Teori-Politika-Uygulama, Seçkin Yayıncılık ve Dağıtım Parasız, İ. (2009), Para Teorisi ve Politikası, Ezgi Kitabevi, Bursa Mishkin, Frederic S. (2000), Para Teorisi ve Politikası, (Çeviri: Şıklar, İ., Çakmak, A., Yavuz, S.), Bilim Teknik yAYINEVİ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ticari Banka ve Ticari Banka Yönetiminin Temel İlkeleri | |
2 | Bankacılık Sistemi ve Kaydi Para Yaratılması | |
3 | Para Arzının Belirlenme Mekanizması | |
4 | Merkez Bankası Bilanço Analizi | |
5 | Para Politikası Araçları | Sözlü |
6 | Para Politikası Araçlarına Devam | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Döviz Kuruna Müdahale ve Para Politikası | |
9 | Para Politikasının yürütülmesi | |
10 | Para Politikasının yürütülmesinin devamı | |
11 | Para ve Enflasyon | |
12 | Para Politikasının Etkinliği Sorunu | |
13 | Para Politikasının Etkinliği Sorununun devamı | |
14 | Enflasyon Hedeflemesine Dönük Para Politikası Stratejisinin Özellikleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Banka bilânçosunun ve merkez bankası bilânçosunun değerlendirilebilmesi | |||
Para politikasındaki temel kavram ve teorilerin anlaşılması | |||
Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri, fiyat oluşumlarını ve sermaye hareketlerini takip edebilecek, yorumlayabilecek ve sonuç çıkarabilecek bilgiye sahip olma. | |||
Para politikaları ve bankacılık sistemi işleyişi hakkında bilgili olabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Banka bilânçosunun ve merkez bankası bilânçosunun değerlendirilebilmesi | 4 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 2 | - | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Para politikasındaki temel kavram ve teorilerin anlaşılması | 3 | 1 | 3 | 0 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri, fiyat oluşumlarını ve sermaye hareketlerini takip edebilecek, yorumlayabilecek ve sonuç çıkarabilecek bilgiye sahip olma. | 3 | 1 | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Para politikaları ve bankacılık sistemi işleyişi hakkında bilgili olabilme | 3 | 0 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 0 | 1 | 0 | 1 |